Orange: Recrutăm studenţi care să ne ajute să acoperim 98% din populaţie cu net mobil de mare viteză până în 2012

Autor: Adelina Mihai 11.07.2011

Orange România, cel mai mare operator de telefonie mobilă după cifra de afaceri şi numărul de clienţi, caută studenţi care să lucreze în cadrul programelor de dezvoltare a reţelei, care să facă parte din echipele de implementare a planului de investiţii de 110 milioane de euro anunţat pentru acest an.



Compania, care are în prezent peste 2.700 de angajaţi, şi-a asumat obiectivul de a acoperi până în 2012 un procent de 98% din populaţia României cu internet mobil de mare viteză. "Dezvoltarea reţelei de internet mobil este una dintre liniile strategice cele mai importante pe care le are Orange şi este unul dintre domeniile în care noi vrem să recrutăm şi să promovăm studenţi de la Politehnică, care au un interes deosebit de a lucra în acest domeniu. Ne propunem ca prin programul de dezvoltare a reţelei până în vara anului 2012 să acoperim mai mult de 98% din populaţia României cu internet mobil de mare viteză", a spus Mădălina Suceveanu, Chief Technical Officer în cadrul Orange România, care coordonează un departament de 450 de oameni.

În prezent, Vodafone, numărul doi pe piaţă, are cea mai extinsă reţea de internet mobil din punctul de vedere al acoperirii şi al vitezei de transfer de date. Reţeaua 3G a Vodafone acoperă 90% din populaţia României.

Anual, 450- 500 de tineri finalizează cursurile Facultăţii de electronică, telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul Universităţii Politehnice, acesta fiind principalul "bazin" de candidaţi pentru poziţiile scoase de operatorii de telecomunicaţii din Bucureşti.

"Nu am aşteptări foarte mari legate de abilităţile tehnice ale tinerilor absolvenţi, pe mine mă interesează ca un tânăr să aibă o idee clară - chiar dacă nu foarte detaliată - despre cum îşi vede evoluţia în companie, despre ce ar vrea să facă şi să-şi poată da seama care este poziţia din organizaţie care se potriveşte cel mai bine cu temperamentul pe care îl are", a adăugat Suceveanu.


Fac sute de angajări anual, dar numărul de angajaţi se menţine stabil

Media de vârstă a angajaţilor Orange România este de 29 de ani, angajaţii din România fiind cei mai tineri din grupul France Telecom, potrivit unor raportate de CSR (corporate social responsibility) realizate la nivelul grupului.

"Fluctuaţia de personal este sub media României şi chiar sub media industriei - noi analizăm aceste date prin prisma plecărilor voluntare şi involuntare, pentru că sunt de ambele tipuri. Cele mai mari fluctuaţii sunt în departamentele în care munca este focalizată pe relaţia cu clientul, cum este cel de call center, unde angajaţii fie sunt promovaţi după o perioadă, fie pleacă din companie", a spus Ioana Marcu, directorul de resurse umane al Orange România.

Cei mai mulţi angajaţi din cadrul Orange România se află în departamentele de front-line, adică în magazine, care, în funcţie de suprafaţă, pot avea între 3 şi 8 angajaţi. Orange foloseşte şi angajaţi temporari, în măsura în care are proiecte cu durată determinată de timp, în prezent având 100 de salariaţi cu contracte temporare.

Salariile din industria telecomunicaţiilor sunt printre cele mai mari din economie, având în vedere că salariul mediu net în telecom era de 740 de euro în luna mai, de peste două ori mai mare decât salariul mediu net la nivelul întregii economii (de 350 de euro), potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Salariile oferite tinerilor absolvenţi de facultate care îşi încep carieră într-o firmă de telecomuncaţii încep de la 300 de euro net, potrivit informaţiilor de la firmele de recrutare.

"Facem anual câteva sute de angajări, am făcut şi anul trecut şi vom face şi în acest an. În principal, căutăm oameni care să lucreze în magazine sau în departamentele de customer care, dar şi pentru departamentul de vânzări. Sunt foarte multe poziţii specializate unde nu putem angaja studenţi, însă de câte ori putem lua studenţi, o facem. În plus, avem un program de practică prin care angajăm o parte din tinerii care au făcut practică la noi", a mai spus Marcu.

Spre exemplu, din 90 de studenţi care au absolvit un program de practică în perioada 2007- 2010, desfăşurat în cadrul unui centru de training înfiinţat de Orange în cadrul Politehnicii, jumătate s-au angajat ulterior în cadrul operatorului. Un alt program de training oferit de companie a implicat peste 1.000 de angajaţi din departamentele front-line, pentru dezvoltarea abilităţilor de relaţionare cu clienţii.

"Când se schimbă un CEO, toate paharele de pe mesele de la toate etajele se mişcă puţin"

La începutul acestei luni, Orange România a anunţat numirea lui Jean-François Fallacher în poziţia de CEO în locul lui Thierry Millet, care a preluat funcţia de vicepreşedinte payment şi contractless în cadrul grupului France Telecom - Orange. Cum influenţează aceste schimbări politica de HR a companiei?

"Politica de HR nu se va schimba fundamental ca urmare a schimbării organizaţionale pentru că într-un grup mare se întâmplă astfel de schimbări în mod ciclic, o dată la 2-3 ani. Cum se spune, când se schimbă un CEO, toate paharele de pe mesele de la toate etajele se mişcă puţin. Dar aceste schimbări sunt date de direcţia în care merge compania şi de persoana care o conduce. Programele noastre au o direcţie strategică stabilită pentru următorii cinci ani, deci politica de dezvoltare nu va fi afectată fundamental", a adăugat Marcu.

Orange România a avut venituri în valoare de 973 de milioane de euro anul trecut, în scădere cu 7,8% faţă de anul anterior. Compania a anunţat un plan de investiţii de 500-600 de milioane de euro până în 2015.

Carieră

Ioana Marcu a preluat poziţia de director de resurse umane în cadrul Orange România în luna octombrie a anului trecut, având o experienţă de peste 10 ani în management şi consultanţă.

Ea a lucrat prima dată cu Orange România în 1997, când a făcut parte din departamentul de customer care.

Din 1999 a trecut în echipa corporate, unde a început ca fiind Corporate & Major Accounts Manager şi apoi a devenit Regional Corporate Sales Manager.

În perioada 2007- 2010, ea a lucrat în cadrul furnizorului de servicii de outsourcing Accenture România, unde s-a ocupat de managementul operaţiunilor de outsourcing în HR din România, apoi din Europa.

Timp de un an, ea s-a implicat şi în acţiuni de dezvoltare organizaţională pentru Europa de Est.

Absolventă a Academiei de Studii Economice, Marcu a urmat şi cursuri comerciale la Ecole Supérieure de Commerce din Bordeaux (Franţa).