Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi, Mugurel Cohal, eMAG

Autor: Business Magazin 12.07.2011

Directorul financiar al eMAG, Mugurel Cohal, 38 de ani, are pe mână anul acesta un buget de 150 de milioane de euro.

În cadrul eMAG, unde este director financiar de trei ani, Mugurel Cohal gestionează relaţiile cu băncile şi cu companiile de asigurare a stocurilor, aprobă toate cheltuielile realizate de companie şi gândeşte strategia de optimizare a costurilor prin care compania a resuşit să încheie anul 2010 pe plus.

Compania a depăşit anul trecut obiectivul ambiţios de a trece pragul de 100 de milioane de euro al cifrei de afaceri, în condiţiile în care în 2009 a raportat încasări de 64 de milioane de euro, iar pentru acest an aşteaptă un avans de 50%, până la 150 de milioane de euro.

După absolvirea Facultăţii de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul ASE şi o scurtă experienţă în brokeraj pe piaţa de capital, Cohal s-a angajat în 1998 la Electrolux, ocupându-se în primă fază de furnizorii şi stocurile companiei, iar apoi de raportări externe. După zece ani, a decis că are nevoie de o schimbare şi, deşi ar fi preferat tot o companie multinaţională, a ajuns la eMAG, o companie antreprenorială deţinută de trei oameni de afacerii români.

Coordonează o echipă de şapte angajaţi, care răspunde anul acesta de bugetul estimat de 150 de milioane de euro. "Primul trimestru a început în creştere faţă de anul trecut, semn că retailul începe tot mai mult să depăşească problemele economice", spune Cohal. Printre responsabilităţile directorului financiar se numără şi asigurarea surselor de finanţare necesare eMAG, obiectiv deja îndeplinit în condiţiile în care există o linie de credit de patru milioane de euro din care compania a folosit însă destul de puţin.