De ce sunt atat de mari pierderile TAROM

Autor: Razvan Muresan 11.07.2011

TAROM a acumulat in ultimii doi ani pierderi de peste 130 de milioane de euro, desi a transportat mai multi pasageri si a avut venituri in crestere. Pana la urma, care a fost problema transportatorului national?

Anul trecut parea unul optimist pentru TAROM: veniturile companiei au urcat cu 15% si au ajuns la 306 milioane de euro; numarul pasagerilor transportati a urcat cu 23,6%, pana la 2,19 milioane de pasageri; cota de piata a ajuns la 22,4%, fata de 19,7% in 2009; gradul de incarcare a ajuns la 62%, cu sase puncte procentuale mai mult decat in 2009, luna august 2010 fiind cea mai buna luna din ultimul deceniu din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati.

Cifrele ar arata chiar bine pentru ultimul an de mandat al Ruxandrei Brutaru, care a condus compania in ultimii doi ani, in prima parte a crizei care a bulversat toata industria de aviatie si nu numai. Indicatorii pozitivi de pe bilant sunt insa pusi in umbra de o singura cifra, cea care indica pierderile companiei: pentru anul 2010 pierderea a fost de 79,97 milioane de euro, in crestere cu 41,6% fata de anul precedent, cand operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234 de milioane de lei.

In 2010 TAROM a pierdut in fiecare zi 200.000 de euro, iar compania pune minusul - ajuns la peste o treime din cifra de afaceri - pe seama unei strategii de preturi scazute. "Veniturile prognozate nu s-au realizat din cauza mentinerii unui nivel scazut la tarife, pe care a trebuit sa le adaptam la posibilitatea de cumparare a pasagerilor", spunea, odata cu anuntarea intarziata a rezultatelor financiare, Gabriela Bordea, proaspat numita in functia de director general. CitiĊ£i mai mult despre pierderile Tarom pe www.businessmagazin.ro