Hotelierii din Capitală după concertul Bon Jovi : Rezervările au curs „şocant“ pentru weekend şi am avut grupuri de ruşi, unguri şi bulgari

Autor: Mirabela Tiron 12.07.2011

Concertul trupei Bon Jovi susţinut duminică seară în Piaţa Constituţiei în faţa a peste 50.000 de persoane a făcut din Bucureşti o destinaţie de weekend, în care rezervările pentru camerele hotelurilor au curs "şocant", iar proprietarii teraselor din Centrul Vechi al Capitalei spun că au avut grupuri de ruşi, bulgari şi unguri printre clienţi.

Chiar dacă doar pentru două zile Bucureştiul a vibrat ca o capitală europeană adevarată, operatorii din turism vorbesc de venituri mai mari cu câteva procente (în acest week-end faţă de un sfârşit de săptămână obişnuit) şi de grade de ocupare de 100% în cazul hotelierilor de trei şi patru stele.

"Am avut clienţi străini, printre care unguri şi bulgari. Au curs «şocant» rezervările încă de joia trecută pentru zilele din weekend. De obicei în Bucureşti weekend-urile sunt moarte, bucureştenii pleacă în alte oraşe, dar în Capitală nu vine nimeni", a susţinut Irina Stănescu, directorul hotelului de patru stele Capitol din Capitală de pe Calea Victoriei, cu o capacitate de 80 de camere.

Ea a mai precizat că tot cumulul de evenimente din weekend, respectiv concertul formaţiei americane şi meciul boxerului Lucian Bote de sămbătă, va aduce o creştere a veniturilor hotelului cu câteva procente.

Speră la mai multe evenimente

"Ar fi bine ca în Capitală să aibă loc constant asemenea evenimente", a precizat ea. Hotelul Capitol a ajuns la un grad de ocupare de 70% faţă de media de 40% din weekend-urile obişnuite, potrivit directorului unităţii.

Cu 50 de muzee şi case memoriale, dar şi Palatul Parlamentului, cea mai mare clădire administrativă din lume deschisă vizitatorilor, regiunea Bucureşti-Ilfov a atras anul trecut doar 467.839 de turişti străini pe toate tipurile de vacanţe, potrivit datelor de la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale (MDRT). Deşi numărul vizitatorilor a fost în creştere cu 11,8% faţă de anul anterior, acesta este nesemnificativ comparativ cu cei peste 5 milioane de turişti primiţi de Budapesta.

Sorin Gabriel Vasile, recepţionerul hotelului de trei stele Citadella din Capitală, a declarat că în weekend-ul care abia a trecut au fost ocupate toate cele 36 de camere ale hotelului datorită concertului trupei Bon Jovi. Aproape 55.000 de persoane au venit la concertul trupei americane, din care o parte ruşi, unguri şi bulgari.

"Am primit special pentru acest concert un grup de 26 de ruşi, care s-au cazat două nopţi la noi. Faţă de un weekend obişnuit când avem în medie un grad de ocupare de 70%, weekendul trecut am avut toate camerele rezervate", a declarat el. Tariful pe noaptea de cazare la hotelul Citadella este de 190 de lei, potrivit oficialilor hotelului. Grupul de ruşi a făcut rezervarea cu o lună înainte de a veni în Bucureşti.

Locaţia, cea mai importantă în alegerea hotelului

Hotelurile cele mai solicitate în acest weekend au fost cele din apropierea Pieţei Constituţiei, unde a avut loc concertul trupei americane. Unităţile de cazare din zone mai îndepărtate de centrul Bucureştiului nu au simţit efectele pozitive ale acestui eveniment.

Spre exemplu, la hotelul de trei stele Jolly Fun din apropierea stadionului naţional Lia Manoliu nu au venit mai mulţi clienţi. "Noi aşteptăm meciurile care vor avea loc pe stadionul naţional. Atunci mai mult ca sigur că vom primi mai multe rezervări. Pentru weekendul cu concertul lui Bon Jovi nu am avut o cerere mai mare pentru camere faţă de un weekend obişnuit, gradul de ocupare al hotelului fiind de aproape 40%", a declarat un reprezentant al hotelului de trei stele Jolly Fun.

Vizita turiştilor străini din weekend s-a simţit însă şi la terasele şi restaurantele din Centrul Vechi al Capitalei. "În ultimele două zile am avut la terasă grupuri de clienţi bulgari. Ca şi venituri nu aş putea spune că s-a schimbat ceva, în weekend restaurantul fiind plin", a declarat Marius Vulpe, şef de tură al restaurantului Divan din Centrul Vechi.

Oficialii pub-ului englezesc The Barrel din Centrul Vechi al Capitalei au declarat că weekendul acesta pub-ul a operat la capacitate maximă: "La noi este plin tot timpul în weekend-urile de vară, aşa arată un weekend normal".

Vânzări de 100.000 de euro de bere, sucuri şi apă

Concertul trupei Bon Jovi de duminică de la Bucureşti a generat vânzări de aproximativ 100.000 de euro producătorilor de bere, suc şi apă minerală prezenţi cu standuri de vânzare la acest eveniment, potrivit estimărilor ZF.

Cei peste 50.000 de oameni din Piaţa Constituţiei au cumpărat probabil în jur de 50.000 de pahare de bere Ciuc, 25.000 de pahare de Coca-Cola şi circa 5.000 de pahare de apă, iar dacă se ia în calcul preţul de 5 lei al unei unităţi, rezultă că în total vânzările au fost de 400.000 de lei (100.000 de euro), potrivit estimărilor ZF.

Organizatorii concertului au folosit un sistem de plată bazat pe jetoane, produsele putând fi cumpărate cu jetoane de la Piraeus Bank cu un preţ unitar de 5 lei.

Cumpărăturile pe bază de jetoane se folosesc în mod tradiţional în cazul unor concerte de acest fel. Ioana David