Opel şi-a majorat cota de piaţă

Autor: Bogdan Alecu 12.07.2011

În prima jumătate a acestui an, Opel şi-a majorat cota de piaţă la 5,18%, conform statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a vehiculelor, echivalentul unui volum de aproape 1.900 de autoturisme, în scădere cu 7% faţă de perioada similară a anului trecut, declinul fiind unul mai mic decât cel de 13% înregistrat de piaţa totală. Mai mult, cota de piaţă a constructorului german a urcat la 6,3% în luna iunie, echivalentul a 6,3% din piaţă.

La nivel european, în primele şase luni ale acestui an, vânzările de autovehicule Opel au crescut cu mai mult de 50.000 de autoturisme, sau 8,2%. În acest timp, cota de piaţă a crescut la 6,4% de la 6,2% înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. în total, din ianuarie până în iunie 2011, compania a vândut în jur de 659.000 de vehicule în Europa.

Datorită cererii ridicate, Opel lucrează cu schimburi suplimentare de luni de zile şi a redus vacanţa de vară la uzina din Rüsselsheim, unde este construit modelul Insignia. Ca urmare a solicitărilor pentru Astra şi Insignia, a fost crescută producţia de motoare diesel fabricate la Kaiserslautern, de la 180.000 la 250.000 pe an.

Modelele aflate în topul vânzărilor Opel din România sunt în continuare Corsa, Astra şi Insignia. În iunie, cel mai bine vândul model este Astra, urmat de Corsa şi de Insignia. în perioada ianuarie - iunie, Insignia se clasează pe locul 2 în vânzările segmentului său, Meriva este în top 3, iar Astra ocupă locul 3 la modelele compacte de import.

Gamei existente a Opel i se vor adauga din toamnă Opel GTC, Opel Zafira Tourer, noul Opel Combo şi revoluţionarul Opel Ampera, în timp ce compania a anunţat în plus numeroase alte proiecte de produse. Printre acestea, un model Cabrio, un SUV de dimensiuni mai mici decât Antara, şi un model de oraş poziţionat sub Opel Corsa.