Cum arată primul tramvai românesc - Imperio - produs în colaborare cu Siemens. Vedeţi aici cât costă vagoanele care ar putea intra în circulaţie în marile oraşe din România. Galerie FOTO

Autor: Marian Buga 15.07.2011

Compania arădeană Astra Vagoane Călători a prezentat, vineri, primul tramvai românesc, numit Imperio, produs în parteneriat cu Siemens, mai ieftin cu 30 la sută faţă de produsele similare de pe piaţa mondială, scrie Mediafax.

Tramvaiul Imperio a fost prezentat în faţa autorităţilor locale din Arad şi a unor oficiali Siemens, în incita Fabricii de Tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad.

Potrivit reprezentanţilor companiei arădene, Imperio este cel mai nou model de tramvai produs pe piaţa mondială şi cel mai economic tramvai din lume.

Modelul are podeaua joasă şi are între 168 şi 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este compus, respectiv trei sau patru.

Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, Valer Blidar, a declarat că tramvaiul va ajunge în circulaţie imediat ce autorităţi locale din România vor organiza licitaţii pentru achiziţie.

"Costul va fi cu circa 30 la sută mai mic faţă de ceilalţi fabricanţi din aceeaşi categorie. Dacă un tramvai al unor producători pretenţioşi costa 2,5 milioane euro, al nostru va costa undeva la 1,7 milioane. Autorităţile locale sunt interesate şi cred că vom avea succes pentru că nimeni în lume nu va produce un tramvai mai ieftin şi mai bun", a declarat Blidar.

La rândul său, unul dintre reprezentanţii din conducerea Siemens a declarat că produsul este unul foarte competitiv pe piaţa mondială.

"Noi (Siemens - n.r.) am făcut sistemul de tracţiune, iar Astra a făcut asamblarea totală şi producţia caroseriei. Colaborarea a mers perfect până acum. Este un produs foarte competitiv, folosim tehnologia noastră cea mai nouă pentru acest tramvai", a declarat unul dintre reprezentanţii din conducerea Siemens.

Primul tramvai produs la Arad a fost testat în faţa jurnaliştilor şi a oficialilor prezenţi, fiind pus în mişcare pe linia ferată din perimetrul fabricii.

Reprezentanţii companiei arădene afirmă că primele tramvaie ar putea fi livrate în Arad la sfârşitul anului sau la începutul lui 2012, în funcţie de momentul în care municipalitatea arădeană va obţine finanţare pentru achiziţia a zece bucăţi.

Printre oraşele care sunt interesate de achiziţia tramvaielor Imperio se numără şi Bucureşti, conform producătorilor arădeni.