Plan ambiţios pentru şeful retailului Porsche: „Readucem Bentley şi vrem să creştem de cinci ori vânzările Porsche“

Autor: Bogdan Alecu 16.07.2011

Alin Tapalagă, directorul general al Porsche Inter Auto (PIA), omul responsabil în România de vânzările mărcii Bentley, o maşină care costă cel puţin 200.000 de euro, spune că primeşte semne din piaţă că "există din nou cerere pentru marca britanică".



"Anul acesta nu estimăm să livrăm mai mult de trei maşini (acelaşi nivel ca anul trecut - n.red.), dar estimăm că în următorii ani vânzările Bentley se vor stabiliza undeva la zece maşini pe an", a spus Tapalagă pentru ZF.

În România sunt în prezent 200 de proprietari de Bentley, care au în garaje maşini cu o valoare estimată de ZF la 30 mil. euro, brandul britanic fiind cel mai bine reprezentat pe segmentul de lux în România.

Spre comparaţie, parcul auto al Ferrari ajunge la aproape 130 de maşini în România.

Controlul asupra mărcilor de lux ale grupului Volkswagen, Porsche şi Bentley, a fost preluat anul trecut de Porsche Inter Auto, divizia de retail, de la Porsche România, iar cele două branduri sunt acum principala responsabilitate a lui Alin Tapalagă, 42 de ani, care lucrează în cadrul Porsche România din 1998, anul în care a fost înfiinţată compania.

Anul acesta, planurile Porsche Inter Auto pentru cele două mărci implică amenajarea unui nou showroom pentru marca Bentley, care teoretic ar fi cel de-al treilea din cadrul Porsche Bucureşti Nord şi majorarea vânzărilor mărcii Porsche pe măsură ce brandul german lansează modele mai accesibile decât până acum, cum ar fi noua limuzină Panamera cu motor diesel, care va avea un preţ de aproximativ 68.000 de euro, Cayenne diesel sau viitorul Cajun, SUV compact care va fi proiectat pe o platformă comună cu Audi Q5.

"În condiţiile în care anul acesta vom depăşi pragul de 100 de unităţi şi vom creşte cu cel puţin 30% faţă de anul trecut, în condiţiile în care acum se comandă maşini ce vor fi livrate abia în martie anul viitor, până în 2015 vom putea ajunge fără probleme la 500 de unităţi anual, având noile modele lansate şi preţul mai scăzut al acestora." În cazul mărcilor premium şi de lux Tapalagă se aşteaptă la o creştere mai accelerată decât cea a pieţei totale.

În primele cinci luni ale acestui an vânzările mărcii Porsche pe piaţa locală au crescut cu aproape 90% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la peste 40 de unităţi. Dintre acestea, aproape trei sferturi reprezintă SUV-ul Cayenne, diferenţa fiind alcătuită din limuzine Panamera şi modelele Boxter şi 911.

"Ceea ce surprinde acum este faptul că avem o creştere tot mai mare nu numai pentru SUV, ci şi pentru modelele «tradiţionale» precum 911." Potrivit şefului APIA, mulţi dintre cei ce cumpără acum un Porsche Cayenne au avut înainte un BMW X5 sau X6, sau un alt SUV al unei mărci premium, care îl oferă la schimb prin Weltauto, serviciul de vânzări second- hand al Porsche România.

"Dacă ne uităm la vânzările unor SUVuri precum BMW X5 sau X6 din ultimii ani, potenţialul pentru Cayenne este tot mai mare, mai ales că o bună parte dintre aceştia vor dori să treacă la un segment superior. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu limuzina Panamera, care atrage foşti clienţi de Audi A8, BMW Seria 7 sau Mercedes-Benz S-Klasse", a spus Tapalagă.

La aproape trei luni de la anunţul cu privire la retragerea temporară a mărcii Bentley de pe piaţa locală, Porsche Inter Auto are în plan să amenajeze un spaţiu dedicat mărcii în cadrul centrului Porsche Bucureşti Nord.

"În cel mult o lună va exista un nou punct permanent exclusiv pentru Bentley în cadrul PBN, cu o maşină prezentată care va respecta aceleaşi standarde ca showroomul Bentley din Viena", a subliniat Tapalagă.

Anterior, relansarea Bentley pe piaţa locală era programată pentru anul viitor, odată cu deschiderea centrului Porsche Pipera 2, unde vor fi prezente toate mărcile de lux ale grupului, inclusiv Audi, Porsche, Lamborghini şi Bentley.

Dintre mărcile auto de lux, care au preţuri de peste 200.000 de euro, doar Ferrari este prezent oficial pe piaţa locală din 2007 printr-un importator care deţine un showroom şi un service destinat mărcii.

Anul trecut Automobile Bavaria a deschis un service oficial pentru Rolls Royce, dar nu poate livra automobile, nefiind dealer autorizat de constructor.