H&M mai deschide patru magazine şi caută 100 de oameni

Autor: Cristina Roşca 19.07.2011

Retailerul suedez H&M, care a intrat pe piaţa locală la finalul lunii martie, va mai deschide până la sfârşitul acestui an alte patru magazine, urmând a ajunge astfel la o reţea de zece unităţi.

Noile magazine se vor deschide în septembrie în Timişoara şi Cluj, în centrele comerciale Iulius Mall, [i \n noiembrie în Bucureşti (Sun Plaza Shopping Center), şi Constanţa (centrul comercial Maritimo Shopping Center).

Suedezii deţin pe piaţa locală şase magazine, cinci în Bucureşti şi unul în Braşov. La finalul lunii martie retailerul a deschis prima unitate de pe piaţa locală în centrul comercial AFI Palace Cotroceni, după mai mulţi ani de tatonări. Al doilea magazin deschis a fost în Unirea Shopping Center, urmat de Băneasa Shopping City, Plaza România, Bucureşti Mall şi Unirea Shopping Center Braşov.

Odată cu noile deschideri compania urmează să ajungă la un număr total de circa 400 de angajaţi.

"Odată cu deschiderea noilor magazine, ne vom mări şi echipa, urmând să mai angajăm până la finele anului în jur de 100 de oameni", a declarat Carlos Duarte, county manager al H&M România.

Deşi au intrat târziu pe piaţă, la circa şapte ani după Inditex şi doi după C&A, suedezii de la H&M au mizat pe o expansiune rapidă pe piaţa locală.

La deschiderea primul magazin din România, Karl-Johan Persson, CEO-ul H&M, spunea că România este prima piaţă unde compania va deschide din primul an cel puţin opt magazine. Retailerul vrea să prindă din urmă competitorii de la Inditex, C&A sau New Yorker, care în anii de prezenţă pe piaţă au avut timp să îşi consolideze poziţia şi să deschidă magazine.

Inditex, prezent pe piaţa locală în franciză din 2004 şi direct din 2007, a deschis iniţial patru magazine faţă de cele două deja existente în franciză. Abia din 2008, al doilea an de prezentă pe piaţă, compania a deschis 17 magazine.

H&M optează astfel pentru o strategie mai agresivă în încercarea de a-i prinde din urmă pe spaniolii de la Inditex, care au în plan doar pentru acest an peste 30 de unităţi, care vor duce reţeaua la peste 80. Compania prezentă pe piaţă cu şapte dintre cele opt branduri din portofoliu - Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho şi Pull & Bear - a ajuns la afaceri de aproape 100 de milioane de euro anul trecut, potrivit calculelor ZF, asigurându-şi încă o dată prima poziţie în topul retailerilor de modă.

La rândul său retailerul de îmbrăcăminte C&A, unul dintre cei mai mari jucători din Europa, are în plan să deschidă nouă magazine în acest an în România şi să ajungă astfel la un total de 16 unităţi.