Ursus nu reuşeşte să scape de scădere

Autor: Ioana David 22.07.2011

Ursus Breweries, cel mai mare jucător din piaţa locală a berii, a înregistrat în perioada aprilie - iunie 2011 o scădere de 3% a vânzărilor în volum comparativ cu intervalul similar din 2010, potrivit informaţiilor dintr-un raport al SABMiller, grup din care face parte.

"Piaţa a continuat să sufere din cauza efectelor mediului eco­­nomic fragil şi a măsurilor guvernamentale de auste­ritate", se arată în raport.

Cu aceste rezultate, care cores­pund primului trimestru al anului fiscal, Ursus nu reuşeşte să scape de scăderi, în con­diţiile în care în anul financiar aprilie 2010 - martie 2011 pro­du­cătorul a raportat un declin de 8% al volumelor vândute. Ursus este primul berar care publică re­zul­tate aferente acestei perioade.

Nu sunt disponibile informaţii legate de cifra de afaceri înregistrată de companie în intervalul aprilie-iunie 2011 sau în 2010. Potrivit ultimelor informaţii publice disponibile de la Re­gistrul Comerţului, cifra de afaceri a Ursus Breweries în 2009 a stagnat în lei şi a înregistrat o scădere de peste 12% în euro, la 1,2 miliarde de lei (284,2 mil. euro).

Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni sau Pilsner Urquell.

Vânzările totale de bere din România au scăzut cu 2% în primul trimestru al acestui an, până la 2,8 mil. hectolitri, potrivit datelor asociaţiei Berarii României.

Ursus Breweries a avut în 2009 vânzări de 285 mil. euro, în scădere cu 12%.