Un analist bancar spune că trei factori au dus la eşecul ofertei Petrom: timingul, intermediarul slab şi preţul la retail la un discount suficient

Autor: Sorin Pâslaru 22.07.2011

Trei factori au determinat eşecul celei mai mari oferte de pe bursa de valori, cele aproape 9% din acţiunile Petrom: timingul de vacanţă, intermediarul insuficient de cunoscut la pe piaţa londoneză şI preţul pentru investitorii mici insuficient de mic, apreciază un analist bancar care a ţinut să nu îi fie dat numele publicităţii.

"În primul rând a fost prost timingul - perioada de concediu conjugată cu mediul internaţional negativ. Multe IPO-uri din alte ţări au fost amânate. Apoi s-a dovedit că intermediarul ales (banca de investiţii Renaissance - n.red) a fost slab. În Londra nu are trecere, pentru o ofertă atât de mare îţi trebuie o bancă foarte mare, de top", afirmă analistul.

Apoi, el apreciază că a fost o greşeală maximă anunţarea iniţială unui preţ de 0,46 lei/acţiune. "Mai bine tăceau. Percepţia a fost că preţul de ofertă este de 0,46 de lei/acţiune. Când preţul pe piaţă era de 0,39 lei, cine să cumpere din ofertă? Partea de comunicare a fost execrabilă, nu s-au gândit deloc la impactul pe pieţe a anunţurilor".

Problema este că guvernul poate în acest fel să găsească o scuză să mai vândă celelalte companii, a mai spus analistul.