Cele mai bune hipermarketuri din Bucureşti vând de peste 100 mil. euro fiecare, în Militari şi Titan

Autor: Cristi Moga 23.07.2011

Francezii (Carrefour, Cora şi Auchan) şi germanii (Real) au dat lovitura în România după ce au construit magazine în mijlocul cartierelor Capitalei, zone cu sute de mii de locuitori pe o rază de 2-3 kilometri.

Potrivit informaţiilor din piaţă, cele mai performante magazine - Cora Lujerului, Auchan Titan şi Carrefour Orhideea - au vânzări anuale de peste 100 mil. euro fiecare, care pot fi considerate "excepţionale" atât pentru piaţa locală, unde vânzările medii ale unui hipermarket sunt de 40 mil. euro, cât şi comparativ cu pieţele vestice.

De altfel, reprezentanţii Auchan spuneau recent că magazinul lor din Titan înregistrează cel mai mare trafic de clienţi dintre hipermarketurile europene, 30.000 - 45.000 de oameni zilnic, fiind depăşit doar de unităţi din Rusia sau China. Şi ca vânzări hipermarketul din Titan este unul de top, ţinând cont că la nivel internaţional, pe 12 pieţe, divizia de hipermarketuri a Auchan a înregistrat anul trecut vânzări medii de 61 de milioane de euro per magazin (34,2 miliarde de euro prin 559 de hipermarketuri), în timp ce vânzările magazinului din estul Capitalei depăşesc 100 de milioane de euro anual.

Reprezentanţii Auchan nu au oferit informaţii mai exacte referitoare la vânzările magazinului din Titan până la închiderea ediţiei. Auchan mai are un magazin în Bucureşti, în Militari, dar rezultatele acestui hipermarket nu sunt la fel de bune, în condiţiile în care proiectul se află la doar câţiva kilometri de cel mai bun magazin al reţelei Cora, cu vânzări care depăşesc de asemenea 100 de milioane de euro anual.

Cora Lujerului, peste Cora Sun Plaza

"Vă pot confirma că magazinul Cora Lujerului are cea mai mare cifră de afaceri şi este cel mai profitabil magazin din reţeaua noastră", au precizat pentru ZF reprezentanţii reţelei Cora, care mai au magazine în Pantelimon şi Berceni (Sun Plaza), dar care nu se ridică deocamdată la nivelul vânzărilor magazinului din Militari. În ceea ce priveşte reţeaua de magazine a liderului pieţei Carrefour România, magazinul din zona Grozăveşti - Orhideea, situat în vecinătatea căminelor studenţeşti, rămâne magazinul de top al companiei, în ciuda faptului că în ultimii ani, pe fondul lucrărilor la Pasajul Basarab, care au îngreunat accesul în zonă, numărul de clienţi a mai scăzut.

Carrefour a mai deschis în ultimii ani magazine în Băneasa, Colentina, Vitan, Berceni sau la Piaţa Unirii, dar hipermarketul de la Orhideea a rămas numărul unu, cu vânzări de peste 100 de milioane de euro, fiind secondat în cadrul reţelei de magazinul din cadrul proiectului Băneasa, care se apropie la rândul său de vânzări de 100 de milioane de euro anual. Reprezentanţii Carrefour nu au oferit până la închiderea ediţiei niciun fel de informaţii privind vânzările celor mai performante magazine din cadrul companiei.

Real Cotroceni "ameninţă" Real Vitan

În ceea ce priveşte compania germană Real, care operează patru hipermarketuri în Bucureşti, magazinul cu cele mai mari vânzări este cel din Vitan, "dar şi hipermarketul din Cotroceni Park vine tare din urmă", spun surse din piaţa de retail.

Dintre reţelele de hipermarketuri, Real are pe piaţa locală cele mai mici vânzări per magazin, de circa 28 de milioane de euro pe parcursul anului trecut. Reprezentanţii companiei au declarat că nu pot oferi informaţii referitoare la vânzările magazinelor "din motive comerciale".

Pe lângă magazinele din Vitan şi Cotroceni, Real mai deţine magazine în Berceni şi pe bulevardul Theodor Pallady din estul Capitalei.

În următorii ani este puţin probabil ca reţelele de hipermarketuri să mai construiască magazine cu vânzări de peste 100 mil. euro, în condiţiile în care piaţa se apropie de saturaţie după ce au fost construite magazine în majoritatea cartierelor.

Cu toate acestea, pentru anumite terenuri managerii ar fi dispuşi să semneze contracte de achiziţie chiar "mâine, cu ambele mâini", în condiţiile în care Bucureştiul rămâne cea mai mare piaţă din regiune şi unul dintre cele mai mari conglomerate urbane din Uniunea Europeană, după Londra, Paris, Berlin, Madrid sau Varşovia.