Din ce în ce mai mulţi pasageri pe cursele low cost, însă profiturile nu ating ţintele. Vedeţi aici de ce

Autor: Radu Racu 25.07.2011
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa a ratat ţinta de profit şi pe trimestrul al doilea al acestui an, în ciuda creşterii numărului de pasageri şi a majorării tarifelor pentru bilete şi servicii auxiliare, cum ar fi costul bagajelor de cală, scrie Financial Times.

Scumpirea combustibililor a revendicat o parte din câştigurile companiei, notează cotidianul britanic. În cele trei luni încheiate în luna iunie, Ryanair a cheltuit 427 de milioane de euro pentru combustibili, în creştere cu aproape 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Diferenţa vine însă şi din cauza unor zboruri anulate în intervalul comparativ din 2010 din cauza erupţiei unui vulcan din Islanda.


Veniturile Ryanair
au crescut în acelaşi interval cu 30%, la 1,2 miliarde de euro, alimentate de majorarea biletelor cu 11% şi de creşterea numărului de pasageri cu 18%.


Profitul companiei
din perioada respectivă a crescut însă nesemnificativ, la 139,3 milioane de euro, faţă de 138,5 milioane de euro în perioada similară a anului trecut. Analiştii se aşteptau la un câştig net de 156,8 milioane de euro pentru trimestrul al doilea al acestui an.