Mai moare o legendă: Ruşii scot din producţie Lada 2107 după 41 de ani şi pregătesc intrarea în producţie a Ladei Largus, copia lui Logan MCV

Autor: Bogdan Alecu 27.07.2011

AvtoVAZ, cel mai mare constructor rus de automobile care produce maşini sub marca Lada şi care acum este controlat de Alianţa Renault-Nissan, a oprit producţia modelului 2107, echivalentul rusesc al Daciei 1300, la finele săptămânii trecute, după ce a fost produs timp de 41 de ani fără îmbunătăţiri majore, scrie Automotive News Europe.

Lada Classic, sau 2107, a intrat în producţie pe 22 aprilie 1970, atunci când AvtoVAZ a construit uzina auto din Togliatti, la 1.000 km sud-est de Moscova. La acea vreme modelul Lada 2101 a fost construit pe platforma tehnică a lui Fiat 124, la fel cum şi Dacia 1300 avea la bază modelul Renault 12.

În cei 41 de ani AvtoVAZ a produs 16,8 milioane de modele Lada Classic, două din trei modele ce ieşeau pe porţile AvtoVAZ fiind un 2101.

Iniţial Lada Classic trebuia să iasă din producşie la finele lui 2009, atunci când vânzările sale au intrat pe un trend negativ, dar programul "Rabla" rusesc a revitalizat în marite 2010 vânzările sale, în condiţiile în care clienţii puteau cumpăra un astfel de model cu 3.900 de euro faţă de cel normal de 5.200 de euro. Astfel, Lada Classic şi-a dublat anul trecut vânzările la peste 136.000 de unităţi, în timp ce anul acesta vânzările s-au apreciat cu încă 35% la 69.500 de unităţi.

În prezent la AvtoVAZ se produc modelele Samara, Kalina, Priora şi Niva 4x4, cel mai cunoscut model Lada la nivel internaţional.

De anul viitor Alianţa Renault-Nissan va demara producşia modelului Lada Largus la AvtoVAZ, care preia aproape integral platforma tehnică de la Logan MCV, în timp ce Nissan are în plan producşia unui alt model pe baza lui Logan sedan la AvtoVAZ.