Malacopol, AKTA: Piaţa telecom din mediul rural poate creşte cu 25% în trei ani

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 29.07.2011

Digital Cable Systems, unul dintre furnizorii mari de servicii de cablu TV, telefonie şi net fix de pe piaţă, care operează în special în mediul rural şi oraşele mici, estimează că în următorii 3 ani piaţa serviciilor telecom din mediul rural ar putea creşte cu 25%, declară Dinu Malacopol, CEO al operatorului. Pentru 2011 şi 2012 DCS estimează că penetrarea serviciilor de cablu în mediul rural nu va creşte semnificativ, însă vor apărea oportunităţi interesante de achiziţii. În ceea ce priveşte serviciile de acces internet, compania estimează o uşoară creştere cu câteva procente a ratei de penetrare în mediul rural până la sfârşitul acestui an.


O creştere similară, dar mai mică, de circa 1%, este estimată şi pentru serviciile de telefonie fixă. AKTA, divizia adresată consumatorilor individuali, s-a extins în ultimul an şi va continua acest proces de extindere sub reţeaua de cablu în zone ca Timiş, Argeş, Ilfov, Vrancea şi Ialomiţa. "Intensificarea nevoilor de informare şi instruire ale populaţiei, precum şi progresul tehnologic, vor face ca în anii următori să asistăm la o reluare a creşterii ratelor de penetrare a serviciilor telecom în acest mediu", a declarat Malacopol. "În acest moment, gradul de penetrare a internetului este de circa 20% în mediul rural, faţă de peste 60% în cel urban". Acţionarul majoritar al DCS este fondul american AIG. La sfârşitul lui 2010 DCS avea un număr de 180.000 de abonaţi la servicii de cablu analogic şi digital.