Malacopol, AKTA: Piaţa telecom din mediul rural poate creşte cu 25% în trei ani
Digital Cable Systems, unul dintre
furnizorii mari de servicii de cablu TV, telefonie şi net fix de pe
piaţă, care operează în special în mediul rural şi oraşele mici,
estimează că în următorii 3 ani piaţa serviciilor telecom din
mediul rural ar putea creşte cu 25%, declară Dinu Malacopol, CEO al
operatorului. Pentru 2011 şi 2012 DCS estimează că penetrarea
serviciilor de cablu în mediul rural nu va creşte semnificativ,
însă vor apărea oportunităţi interesante de achiziţii. În ceea ce
priveşte serviciile de acces internet, compania estimează o uşoară
creştere cu câteva procente a ratei de penetrare în mediul rural
până la sfârşitul acestui an.
O creştere similară, dar mai mică, de circa 1%, este estimată şi
pentru serviciile de telefonie fixă.
AKTA, divizia adresată
consumatorilor individuali, s-a extins în ultimul an şi va continua
acest proces de extindere sub reţeaua de cablu în zone ca Timiş,
Argeş, Ilfov, Vrancea şi Ialomiţa. "Intensificarea nevoilor de
informare şi instruire ale populaţiei, precum şi progresul
tehnologic, vor face ca în anii următori să asistăm la o reluare a
creşterii ratelor de penetrare a serviciilor telecom în acest
mediu", a declarat Malacopol. "În acest moment, gradul de penetrare
a internetului este de circa 20% în mediul rural, faţă de peste 60%
în cel urban". Acţionarul majoritar al DCS este fondul american
AIG. La sfârşitul lui 2010 DCS avea un număr de 180.000 de abonaţi
la servicii de cablu analogic şi digital.