Nokia, compania care a dominat piaţa smartphone-urilor timp de 15 ani, pierde supremaţia în favoarea Apple şi Samsung. Vedeţi aici cum arăta primul smartphone
Apple şi Samsung au pus capăt în trimestrul al
doilea dominaţiei de 15 ani a Nokia pe piaţa
smartphone, împingând producătorul finlandez până
pe locul al treilea, potrivit unor rapoarte prezentate vineri de
mai multe companii de cercetare de piaţă, transmite Reuters.
Nokia a inventat conceptul de smartphone în 1996, cu modelul Communicator, însă inovaţiile aduse în ultimii ani pe această nişă de principalii rivali şi declinul constant al propriilor vânzări a trimis compania de pe primul loc direct pe cel de-al treilea în trimestrul doi.
Nokia Communicator 9000 cântărea aproape jumătate
de kilogram, avea un procesor Intel de 24 Mhz,
i386. Smartphone-ul era doat cu 8MB de memorie
(mai puţin de 1% din memoria cu care vin acum cele mai ieftine
telefoane de pe piaţă) şi funcţiona cu sistemul de
operare GEOS 3.0.
Apple a vândut în perioada analizată 20,3 milioane de iPhone-uri, deşi modelul de actualitate iPhone 4 este mai vechi de un an. În mod normal, succesul unui astfel de telefon nu durează atât de mult.
Analiştii estimează că Samsung a vândut 19 milioane de
smartphone-uri în trimestrul al doilea, cu mult peste cele 16,7
milioane comercializate de Nokia, datorită cererii uriaşe pentru
telefoane cu sistemul de operare Android dezvoltat de Google.
"Portofoliul Galaxy al Samsung s-a dovedit foarte poular, în
special modelul de top S2 cu Android", a declarat un analist al
Strategy Analytics.
Strategy Analytics estimează că piaţa smartphone a crescut în
trimestrul al doilea, ca volum al vânzărilor, cu 76% faţă de
nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut.
ABI Research sunt mai precauţi, calculând o creştere de numai
62%.
Piaţa telefoanelor mobile în general a crescut cu 11,3% în aceeaşi
perioadă, la 365,4 milioane de unităţi vândute, potrivit IDC.
Creşterea pieţei telefoanelor a încetinit faţă de
primul trimestru, când a fost înregistrat un avans de 16,8%, din
cauza scăderii volumului vânzărilor modelelor simple, de bază,
pentru prima dată în ultimele şapte trimestre. Evoluţia negativă a
fost determinată de reducerea cheltuielilor de consum.
Strategy Analytics estimează că piaţa telefoanelor mobile a ajuns
la 361 milioane de unităţi în trimestrul al doilea.
Media estimărilor analiştilor contactaţi anterior de Reuters
plasează vânzările de telefoane din această perioadă la 374 de
milioane de unităţi.