PwC: Piaţa de divertisment şi media ajunge la 3,8 mld. dolari în 2015

Autor: Cristina Rosca 03.08.2011

Piaţa de divertisment şi media va creşte în medie cu 8,8% pe an în următorii cinci ani, pentru a ajunge la 3,8 miliarde dolari (2,63 mld. euro la cursul actual) în 2015, potrivit raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015. Astfel, potrivit raportului, după doi ani de creştere lentă, sub rata inflaţiei, industria de divertisment şi media s-a stabilizat şi dă semne de revenire.

Motorul creşterilor viitoare va fi segmentul accesului la internet, care va înregistra un ritm mediu anual de creştere de 12,9% în perioada 2011-2015, în vreme ce cheltuielile de publicitate vor înregistra un ritm de creştere de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lentă evoluţie, atingând o rată medie de creştere de 4,7%.

Piaţa de divertisment şi media din România va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiune după Turcia (rată anuală de creştere de 13,2%) şi Rusia (11,7%). Cu toate acestea, în cifre absolute, piaţa de profil din România va rămâne printre cele mai mici din regiune, reprezentând aproximativ o zecime din valoarea pieţei din Rusia (35,7 mld. dolari în 2015).