Vânzările Gedeon Richter în România au scăzut cu 18,5% în primul semestru, la 65,6 milioane de euro
Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter pe piaţa românească au scăzut cu 18,5% în prima jumătate a anului, de la 80,5 milioane euro în primele şase luni ale anului trecut la 65,6 milioane euro, în urma rezultatelor slabe ale afacerilor de distribuţie şi retail.
Pe segmentul producţiei de farmaceutice în România, vânzările au urcat cu 12%, de la 14,4 milioane de euro la 16,1 milioane de euro, se arată în raportul financiar al grupului ungar.
În lei, vânzările diviziei au urcat cu 12,3%, la 67,1 milioane
de lei. Rezultatul a fost susţinut, în principal de comercializarea
unei serii de contraceptive orale, respectiv Rostat, Duador şi
Tessyron.
În schimb, vânzările diviziei de distribuţie şi retail de pe piaţa
românească au scăzut cu 24%, de la 72,4 milioane de euro la 55,1
milioane de euro. România a asigurat 85% din vânzările grupului
ungar pe acest segment.
Calculată în lei, scăderea a fost de 23,2%, la 230,2 milioane de lei, şi s-a datorat, în principal, deteriorării situaţiei plăţilor din partea farmaciilor, acestea fiind afectate de întârzierea plăţilor de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
La nivel de grup, vânzările au avansat cu 15,6%, de la 388 milioane de euro la 449 milioane de euro, în timp ce profitul a scăzut cu 44,5%, de la 142 milioane de euro la 78,6 milioane de euro, în urma unor costuri operaţionale mai ridicate.