Distribuţia şi retailul au tras în jos afacerile grupului farma ungar Gedeon Richter

Autor: Marius Oncu 04.08.2011

Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter pe piaţa românească au scăzut cu 18,5% în prima jumătate a anului, de la 80,5 milioane euro în primele şase luni ale anului trecut la 65,6 mil. euro, în urma rezultatelor slabe ale afacerilor de distribuţie şi retail.

Pe segmentul producţiei de farmaceutice în România, vânzările au urcat cu 12%, de la 14,4 mil. euro la 16,1 mil. euro, se arată în raportul financiar al grupului ungar. În lei, vânzările diviziei au urcat cu 12,3%, la 67,1 milioane de lei. Rezultatul a fost susţinut, în principal, de comercializarea unei serii de contraceptive orale, respectiv Rostat, Duador şi Tessyron.

În schimb, vânzările diviziei de distribuţie şi retail de pe piaţa românească au scăzut cu 24%, de la 72,4 milioane de euro la 55,1 milioane de euro. România a asigurat 85% din vânzările grupului ungar pe acest segment. La nivel de grup, vânzările au avansat cu 15,6%, de la 388 milioane de euro la 449 milioane de euro.

Grupul ungar deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş, Gedeon Richter România, 118 farmacii, Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmapharm.