UPC România, compania care domina piaţa de servicii TV acum 5 ani, mai cedează un loc pe podium. Romtelecom urcă pe poziţia a doua
UPC România, subsidiara locală a companiei americane Liberty Global, care devenise numărul unu pe piaţa locală de servicii TV după achiziţia companiei locale Astral în anul 2005, a trecut pe locul trei pe acest segment în iunie 2011, după RCS&RDS şi Romtelecom, arată datele financiare publicate de companii pe al doilea trimestru din 2011.
UPC a anunţat miercuri că la finele lunii iunie avea 1,124
milioane de clienţi pe serviciile TV în timp ce astăzi
Romtelecom a anunţat că avea la aceeaşi dată 1,222 milioane de
utilizatori pe piaţa TV, cu aproape 100.000 mai mulţi decât firma
americană.
În urmă cu trei ani UPC pierdea şi poziţia de lider pe
cablu TV în faţa RCS&RDS.
Compania controlată de grupul elen OTE trece, la
aproximativ patru ani şi jumătate de când a revenit pe piaţa TV, pe
locul doi în clasamentul furnizorilor de televiziune prin cablu,
satelit şi internet. Rezultatul vine pe fondul includerii în
premieră în numărătoarea clienţilor a bazei de utilizatori preluate
de la Boom TV şi AKTA Satelit, la care se adaugă şi clienţii
companiei sale de cablu TV, NextGen.
Ideea lansării unei companii mici de cablu, care
să funcţioneze separat de Romtelecom, şi care să poată reacţiona
rapid la mişcările făcute de rivali redutabili ca RCS&RDS le-a
aparţinut lui Yorgos Ioannidis - fostul CEO al Romtelecom şi lui
Joerg Zeddies, fostul director comercial rezidenţial al companiei.
NextGen a fost fondată în 2008. După ce compania era deja pe piaţă
conducerea acestui proiect a fost preluată de Ovidiu Ghiman, fost
director comercial al RCS&RDS, care a fost recrutat de
Romtelecom în 2009.
Compania de cablu NextGen, un proiect lansat în
mare secret de Romtelecom în 2008, care a crescut atât prin
achiziţii cât şi prin tarife agresive - comparabile cu cele ale
RCS&RDS, a fost în 2010 motorul de creştere al
Romtelecom pe televiziune. Romtelecom a închis 2010 cu
1.053.627 clienţi pe TV, cu 142.587 mai mulţi decât în 2009, o
creştere de 16%. Pe televiziunea prin satelit însă compania a
încheiat anul cu doar 2.005 de clienţi în plus (plus 0,2%), în timp
ce pe cablu numărul de clienţi a crescut cu 110.982 (plus
407%).
Liderul autoritar al pieţei rămâne însă compania românească
RCS&RDS, cu aproape trei milioane de clienţi pe
servicii TV.