IKEA ar putea începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România

Autor: Ioan Dornescu 04.08.2011

Retailerul suedez de mobilă IKEA ar putea începe cel mai devreme anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România, în Bucureşti sau alt oraş mare din ţară, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Cornel Oprişan, retail manager Ikea România.

"Avem discuţii pentru mai multe locaţii din Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Bucureşti", a afirmat Oprişan.

El a adăugat că deschiderea viitoarelor magazine ale companiei va fi realizată atunci când piaţa o va cere, iar construcţia unei unităţi ar putea dura un an şi jumătate.

Potrivit sursei citate, o investiţie într-un magazin nou are în vedere 20 de criterii, primele cinci fiind densitatea populaţiei, nivelul mediu al veniturilor, influenţele culturale, distribuţia de vârstă şi nivelul educaţiei.

Întrebat care ar putea fi valoarea unei investiţiei pentru un nou magazin, excluzând terenul, reprezentantul IKEA a răspuns că "mai jos de 15 milioane de euro nu poate fi" şi că peste 25 milioane euro ar fi "o aberaţie".

El nu a dat alte detalii privind stadiul discuţiilor legate de acest proiect.

Oprişan a afirmat că vânzările IKEA România din actualul an de catalog, care se încheie la sfârşitul lunii august, sunt în creştere faţă de anul precedent, fără să ofere detalii.

Gamele de produse cu cele mai mari vânzări din acest an sunt articolele pentru dormitoare, bucătării şi living, conform reprezentantului IKEA.

El a adăugat că nu au fost înregistrate scăderi pentru niciuna din gamele de produse.

IKEA România are un portofoliu de 9.500 de articole, iar 8% dintre acestea sunt furnizate de 40 de firme româneşti.

Compania a redus cu 12%, în medie, preţurile pentru întreaga gamă de produse în acest an şi le va menţine în anul financiar următor, în ciuda creşterii preţurilor la materia primă şi a inflaţiei, a mai spus Oprişan.

IKEA a lansat joi noul catalog de produse, valabil de la 1 septembrie 2011 până la 31 august 2012.

Grupul suedez a deschis în 2007 magazinul din România, situat în nordul Bucureştiului. Centrul comercial a avut în anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vânzări de 327,4 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de perioada similară anterioară.