Prea mare pentru dezvoltare coerentă, gigantul Kraft Foods se rupe în două companii

Autor: Adrian Voicu 04.08.2011

Irene Rosenfeld, CEO-ul Kraft Foods, plănuieşte să rupă în două compania, urmând ca cele două noi entităţi să se ocupe de producţia de branduri de tip snack precum Oreo sau Cadburry de cea de produse alimentare.

Conform unui comunicat al gigantului alimentar, operaţiunea ar trebui să se încheie la sfârşitul lui 2012.

La un an de la preluarea companiei britanice Cadburz, Kraft a anunţat că afacerile de snack şi cele de produse alimentare din America de Nord "diferă în privinţa priorităţilor strategice, a profilurilor de creştere şi a ţintelor operaţionale".

Divizia de snack-uri, cu vânzări de 32 de miliarde de dolari, operează pe pieţele emergente cu produse precum biscuiţii Oreo sau Lu, ciocolatele Cadbury sau Milka, guma de mestecat Trident sau băuturile Tang.

Divizia de produse alimentare, cu vânzări anuale de 16 miliarde de dolari, se concentrează mai mult pe pieţele dezvoltate cu produse precum brânzeturile Velveeta sau Philadelphia, cafeaua Maxwell House sau băuturile Capri Sun.