Theocharopoulos: Stabilizarea veniturilor şi a profitului Romtelecom - obiectivul meu principal

Autor: Adrian Seceleanu 09.08.2011

Noul CEO al Romtelecom estimează că piaţa telecom va scădea uşor şi în acest an, în contextul în care consumatorii "nu au cu adevărat încredere că s-a încheiat criza". Compania va continua investiţiile în infrastructură.




Stefanos Theocharopoulos, 43 de ani, care a preluat de la data de 1 iulie şi funcţia de director general al Romtelecom, a declarat luni în prima sa conferinţă de presă de la preluarea funcţiei că principalul său obiectiv la conducerea companiei este de stabilizare a veniturilor şi a profitului operaţional.

"Ne vom concentra pe stabilizarea veniturilor şi a profitului operaţional. Romtelecom are un puternic potenţial de creştere, de a aduce plus valoare acţionarilor", a spus Theocharopoulos.

Veniturile Romtelecom au scăzut în trimestrul doi cu 7,1%, la 166,1 mil. euro, în timp ce profitul operaţional (EBITDA) al operatorului a urcat cu 19,7%, la 29,2 milioane de euro, potrivit datelor din raportul financiar al grupului elen OTE, acţionarul majoritar. În primul semestru veniturile Romtelecom au scăzut cu 9%, la 332,4 mil. euro, iar profitul EBITDA

s-a redus cu 38,6%, la 51,4 mil. euro.

"Un alt obiectiv extrem de important este acela de a îmbunătăţi experienţa clienţilor pornind de la servicii până la magazine şi call-centere. Vom continua investiţiile în infrastructură. Investiţiile grupului elen în subsidiarele din România au atins trei miliarde de euro de la intrarea pe piaţa locală", a declarat Theocharopoulos.

El a preluat conducerea operatorului naţional de telefonie fixă în iulie, după ce grupul OTE nu l-a mai susţinut pentru un nou mandat pe Yorgos Ioannidis, fostul director executiv al operatorului de telefonie fixă. El a precizat că are de la OTE un mandat de trei ani în funcţia de CEO al Romtelecom.

Theocharopoulos conduce şi operaţiunile operatorului naţional de telefonie mobilă Cosmote România din ianuarie 2008.

Întrebat dacă Romtelecom va continua să îşi reducă numărul de salariaţi, Theocharopoulos a afirmat că acest proces nu este un obiectiv în sine, ci consecinţa unor situaţii şi a unor rezultate financiare, care trebuie să fie îmbunătăţite pentru a menţine compania pe profit şi a păstra calitatea serviciilor furnizate.

"După declanşarea crizei financiare toate firmele au pus în aplicare măsuri de reducere a costurilor, care au implicat şi disponibilizări de personal", a mai spus directorul general al Romtelecom.

Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixă şi are ca acţionari OTE - 54,01% şi Ministerul Comunicaţiilor - 45,99%.


Listarea şi fuziunea sunt problema acţionarilor

Pe durata conferinţei de presă şi a sesiunii de întrebări şeful Romtelecom a evitat să răspundă la întrebările în legătură cu fuziunea operatorului de telefonie fixă cu Cosmote, compania de telefonie mobilă a grupului.

"Integrarea Cosmote cu Romtelecom nu este un subiect care să fie pe masă în acest moment. Sunt două firme separate care vor fi conduse astfel până când acţionarii vor decide altceva", a declarat Theocharopoulos.

"Eu nu sunt proprietarul companiilor, ci doar le conduc. Căutăm sinergii pentru a adresa mai bine clienţii, dar avem două firme separate", a adăugat el.

În ceea ce priveşte listarea pe bursă a Romtelecom, un proces care a demarat după înţelegerea la care au ajuns OTE şi statul român în urmă cu un an, şeful Romtelecom şi Cosmote a evitat de asemenea orice comentariu.

"Este o decizie care le aparţine acţionarilor. Rolul nostru este doar să susţinem acest proces."

Loc de creştere există, întrebarea este când va reveni consumul

Romtelecom are încă un potenţial ridicat de creştere pe toate segmentele de business pe care compania este prezentă, a spus Theocharopoulos, care a adus ca argument ratele de utilizare foarte mici - în raport cu UE - ale unor servicii precum cele de internet sau chiar telefonie fixă.

"Toate pieţele pe care este prezent Romtelecom au potenţial de creştere", a spus şeful Romtelecom, adăugând însă că un semn de întrebare este ridicat de momentul în care companiile şi consumatorii vor avea încredere în economie astfel încât să cheltuie mai mult.

"Dacă ne uităm la datele macroeconomice ale ţării, cred că putem spune că am văzut sfârşitul crizei, dar în acelaşi timp încrederea consumatorilor a rămas un pic în urmă. Acest lucru este determinat de faptul că oamenii încă nu au cu adevărat încredere că s-a încheiat criza. Marele semn de întrebare este când îşi va reveni consumul. Văzând şi rezultatele Orange şi Vodafone din primul semestru, cred că anul acesta vom asista la o uşoară scădere a pieţei telecom şi că vom trece pe creştere anul viitor."


Theocharopoulos despre...


Economie şi consum

Dacă ne uităm la datele macroeconomice ale ţării, cred că putem spune că am văzut sfârşitul crizei, dar în acelaşi timp încrederea consumatorilor a rămas un pic în urmă. Acest lucru este determinat de faptul că oamenii încă nu au cu adevărat încredere că s-a încheiat criza. Marele semn de întrebare este când îşi va reveni consumul. Văzând şi rezultatele Orange şi Vodafone din primul semestru, cred că anul acesta vom asista la o uşoară scădere a pieţei telecom şi că vom trece pe creştere anul viitor.

Cum se împarte între Cosmote şi Romtelecom

Îmi petrec timpul la Romtelecom sau Cosmote, în funcţie de proiecte. Oricum însă, companiile nu sunt conduse de un singur om, ci de echipe, şi în ambele companii am oameni foarte buni.

Planurile de vacanţă pe 2011

Vacanţă? E o întrebare foarte dificilă. Anul acesta nu voi avea o vacanţă lungă, ci probabil voi lua câteva zile de concediu spre sfârşitul lunii septembrie.

Priorităţile la vârful Romtelecom

Romtelecom are un puternic potenţial de creştere, de a aduce plus valoare acţionarilor. Vreau să stabilizez veniturile şi profitul operaţional al companiei. De asemenea, vor fi continuate investiţiile în infrastructura companiei.

Fuziunea Cosmote cu Romtelecom

Integrarea Cosmote cu Romtelecom nu este un subiect care să fie pe masă în acest moment. Sunt două firme separate care vor fi conduse astfel până când acţionarii vor decide altceva. Eu nu sunt proprietarul companiilor, ci doar le conduc. Căutăm sinergii pentru a adresa mai bine clienţii, dar avem două firme separate.

Ce trebuie schimbat la Romtelecom

Ceea ce trebuie schimbat la Romtelecom este modul în care lucrăm cu clienţii. Acesta este primul şi cel mai important obiectiv la nivelul întregii companii. În câteva luni când veţi merge într-un magazin al Romtelecom veţi vedea schimbarea.