Piaţa locală de tablete în S1: iPad domină, 14.000 de unităţi vândute

Autori: Adrian Seceleanu , Ştefan Vrabie 11.08.2011

Vânzările de tablete PC din România au crescut puternic în primul semestru, la circa 14.000 de unităţi, arată datele obţinute de ZF de la mai mulţi jucători de pe piaţă. Momentan nicio companie de analiză nu măsoară vânzările de pe acest segment, astfel că singurele date sunt cele pe care le oferă retailerii sau producătorii. "În primul semestru avem o creştere de peste 50% a vânzărilor de tablete faţă de S2 2010", a spus pentru ZF Radu Apostolescu, vicepreşedinte al eMag, cel mai mare retailer IT&C de pe piaţă. "La eMAG iPad are în prezent 55% cotă, urmat de Samsung şi Dell". Întrebat la cât estimează vânzările de tablete în S1, el a spus că la 13.000-14.000 de unităţi. "eMAG are 40% cotă."

Şi Dora Popeneciu, director general al iStyle România - reseller Apple, spune că a vândut câteva sute de iPad-uri de când a introdus tableta în ofertă pe 24 iunie. "Vânzările doar pe retail sunt undeva între 12 şi 14 tablete iPad pe zi."

Compania braşoveană Visual Fan, producătorul tabletelor PC Allview AllDro - cu un preţ de 749 de lei, a vândut peste 1.000 de unităţi anul acesta, potrivit lui Lucian Peticilă, directorul general al companiei. Şi Liviu Nistoran, preşedinte şi proprietar al Televoice, spune că a vândut 4.100 de tablete Evolio în acest an, dintre care 3.500 sunt varianta cu ecran de 7 inchi, care costă 599 de lei. În ce priveşte tabletele Neura cu ecran de 9,7 inchi, lansate cu două săptămâni în urmă, Nistoran afirmă că a vândut deja 600 de unităţi. "Neura se anunţă deja ca un bestseller. Vânzările depăşesc chiar şi estimările noastre cele mai optimiste. În prima săptămână am vândut 600 de tablete, 80% dintre acestea fiind varianta 3G." Adrian Seceleanu, Ştefan Vrabie