Vânzarea unor acţiuni Facebook evaluează reţeaua de socializare la 65 de miliarde de dolari, în scădere cu 5 miliarde de dolari

Autor: Ştefan Vrabie 16.08.2011

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, a fost evaluată la 65 de miliarde de dolari după ce Interpublic Group (IPG), gigantul american de servicii marketing care deţine agenţii de publicitate printe care Lowe şi McCann-Erickson, a vândut jumătate din participaţia sa la Facebook pentru 133 de milioane de dolari. În iunie, fondul de investiţii GSV Capital Corp a cumpărat 225.000 de acţiuni Facebook la un preţ care a evaluat compania la 70 de miliarde de dolari.

IPG a fost unul dintre primii investitori în Facebook, cumpărând 0,4% din site-ul de reţele de socializare în 2006, ca parte a unui parteneriat strategic mai larg. Michael Roth, directorul executiv şi preşedintele IPG a declarat că "ubicuitatea" Facebook a redus acum valoarea strategică a investiţiilor, admiţând că valoarea participaţiei a crescut foarte mult.

"Interpublic a format o relaţie strategică cu Facebook în 2006 care ne-a permis să să creştem rapid implicarea noastră în social media în numele clienţilor noştri", a mai adăugat Roth. El a spus că i s-a oferit "o oportunitate atractivă" de a vinde o parte din participaţia Facebook şi că "a avut sens" să facă acest lucru. IPG nu a dezvălui numărul de acţiuni pe care l-a vândut dar oficialii au spus că din această tranzacţie vor câştiga 132 de milioane de dolari înainte de taxe.