eMag, cel mai mare retailer online, continuă galopul spre vânzările de 150 mil. euro: plus 52% în semestrul I

Autor: Ştefan Vrabie 26.08.2011
Creşterea încasărilor vine atât pe fondul orientării clienţilor tot mai mult spre achiziţiile prin internet, cât şi al creşterii întregii pieţe în raport cu 2010, spune Iulian Stanciu, directorul general al companiei.


eMag, cel mai mare magazin de retail online din România, a înregistrat în prima jumătate a anului vânzări de 62 milioane euro, în creştere cu 52% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, şi îşi menţine obiectivul de 150 milioane euro pentru 2011, reprezentând un avans de 50% faţă de anul anterior.

"Încă de la începutul anului ne-am setat un obiectiv de dezvoltare accelerată, în condiţiile în care estimam creşterea ponderii comerţului online la peste 20% din piaţa electro-IT în 2011. Re­zultatele din prima jumătate a anului au fost impulsionate de diversificarea portofoliului de produse şi de lansarea platformei Market­place", a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMag.

Potrivit estimărilor eMag, piaţa de comerţ electronic electro-IT s-a majorat cu aproximativ 50% în prima jumătate a acestui an.

"Piaţa online din România este cea mai avansată din regiune, fiind mai dezvoltată chiar decât unele ţări din Europa de Vest. În aceste condiţii, traficul înregistrat pe site-ul eMag a crescut la peste 1,8 milioane de vizitatori unici lunar, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2010", a mai adăugat Stanciu.

Date privind traficul companiei nu sunt publice în afara celor furnizate de companie, având în vedere că eMag nu este înscrisă nici pe trafic.ro, nici pe SATI - două sisteme de măsurare a traficului online utilizate pe piaţa locală.

22 de milioane de vizite pe site

Potrivit lui Stanciu, magazinul are peste 50.000 de produse şi a vândut un milion de produse electro-IT în prima jumătate a anului, interval de timp în care site-ul a înregistrat şase milioane de vizitatori şi 22 milioane de vizite. "eMag este cel mai mare magazin online din Europa de Est după cifra de afaceri şi după numărul de vizitatori. Pentru a doua jumătate a anului avem ca obiectiv o creştere cu 50% a vânzărilor, care va stimula creşterea comerţului online pe segmentul electro-IT la peste 200 milioane de euro", a menţionat Stanciu. În primul semestru a anului eMag a lansat conceptul Marketplace, platformă online din România care grupează mai mulţi retaileri şi care va contribui semnificativ atât la creşterea afacerilor, cât şi la dezvoltarea comerţului online în general, susţin reprezentanţii magazinului.

"eMag Marketplace reprezintă o direcţie strategică de dezvoltare pentru noi, care ne va ajuta să creştem mult pe orizontală prin atacarea oricărui segment de retail. Atragem un număr mare de români, 1,8 milioane lunar în prezent, şi avem o rată de conversie de 6%, de trei ori mai mare decât competiţia. Vrem să transformăm acest capital de încredere în vânzări pe cât mai multe categorii de produse", a afirmat Radu Apostolescu, directorul de dezvoltare al eMag.

Datele eMag arată că tabletele PC reprezintă cel mai dinamic segment pe piaţa electro-IT, magazinul înregistrând în primele şase luni o cotă de 45% pe piaţa tabletelor.

Pe lângă tablete, magazinul online şi-a consolidat în prima jumătate a acestui an poziţia de lider pe segmentul laptopurilor, majorându-şi cota de piaţă la 28%, în condiţiile în care piaţa de profil a revenit pe o tendinţă de creştere în această perioadă. La nivelul pieţei, în creştere cu 25% în semestrul întâi, cele mai multe laptopuri se vând online. De asemenea, segmentul smartphone a crescut pe fondul diversificării ofertelor de date pentru mobil şi a conţinutului care poate fi accesat. eMAG are în ofertă peste 100 de modele de smartphone şi a obţinut o cotă de piaţă de 10%.

Pe segmentul televizoarelor LCD şi plasmă magazinul deţine o cotă de piaţă de 10%, portofoliul numărând peste 300 de produse din această categorie. Segmentul echipamentelor de printing a avut, de asemenea, o evoluţie bună, astfel încât eMag înregistrează la sfârşitul semestrului întâi o cotă de piaţă de aproximativ 20% pe acest segment. Totodată, magazinul online controlează 27% din piaţa monitoarelor şi 15% din cea a computerelor desktop.

5% pe electrocasnice

Pe piaţa echipamentelor electrocasnice eMag a atins o cotă de piaţă de 5%, obiectivul pe care l-a stabilit anul trecut, în momentul lansării categoriei. De asemenea, site-ul a înregistrat creşteri pe segmentul echipamentelor de navigaţie, unde deţine o cotă de piaţă de 16%.

eMAG, lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, este deţinut de firma Dante International, al cărei acţionar principal este compania Asesoft Distribution - 51%, controlată de Iulian Stanciu şi

Sebastian Ghiţă. Ceilalţi acţionari sunt Dan Teo­dosescu - 16,34%, Radu Apostolescu - 16,33%, Bogdan Marian Vlad - 13,33% şi Asesoft Web - 3%.

În aprilie 2009 Asesoft Distribution a achi­ziţionat 51% din acţiunile Dante International şi Custom Net Solutions (fosta eMag International), valoarea tranzacţiei fiind estimată la sub 10 milioane euro. Ulterior, Stanciu şi Ghiţă au capitalizat eMag cu suma de trei milioane euro printr-un credit contractat de la BRD.

Se gândesc şi ei la o listare la Bucureşti

Acţionarii eMag iau în calcul posibilitatea lis­tării la Bursa de Valori Bucureşti peste 2-3 ani, proces care va aduce mai multă transparenţă şi încredere clienţilor, băncilor şi partenerilor. În 2010 Dante International a consemnat afaceri de 401,79 milioane lei, în creştere cu 84,2% faţă de anul precedent, iar profitul net a crescut de la 151.737 lei la 9,49 mil. lei.

Pentru acest an Stanciu a afirmat că Dante urmăreşte menţinerea ratei de profitabilitate în jurul a 2% din cifra de afaceri.

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/781/10384/8654754/2/11-emag.jpgCu afaceri cumulate de aproximativ 31 mil. euro anul trecut companiile de distribuţie şi retail online controlate de omul de afaceri Marius Ghenea (Fit Distribution, PC Garage) continuă să fie cel mai important rival pentru liderul pieţei eMag.ro, arată datele financiare publicate de companii pe anul 2010.

De remarcat este şi creşterea înregistrată de f64.ro, un retailer specializat în aparate şi accesorii foto, care a ajuns la afaceri de 11,3 mil. euro (+23% faţă de 2009) şi un profit net de 0,6 mil. euro (+88%).

Site-ul cel.ro, ale cărui operaţiuni s-au desfăşurat anul trecut prin două firme diferite, ambele deţinute de Tiberiu Pop, a avut în total un rulaj de 8,5 mil. euro, conform datelor obţinute prin cumularea cifrelor de pe cele două companii.

De remarcat este şi creşterea magazinului pro.ro, operată de compania Provision, care a înregistrat o creştere a veniturilor de 62 de procente. Cu 4 mil. euro venituri anul trecut, unul dintre jucătorii mari de pe piaţă este şi compania clujeană Intend Computer. Adrian Seceleanu