Noul şef al OMV: La anul, Petrom va avea o strategie pe 10 ani. Benzinăriile şi rafinăria nu sunt de vânzare, deşi grupul va renunţa la active de un miliard de euro

Autor: Roxana Petrescu 22.09.2011

Gerhard Roiss, noul CEO al grupului petrolier austriac OMV, spune că până la jumătatea anului viitor Petrom va avea o strategie de dezvoltare pentru următorii zece ani, acest subiect fiind deja dezbătut cu premierul Emil Boc şi cu preşedintele Traian Băsescu.

Deşi la nivel de grup OMV a anunţat că în trei ani va renunţa la active de un miliard de euro pe segmetnul de rafinare şi marketing, Roiss spune că în România grupul vrea să-şi păstreze poziţia de lider şi că Petrobrazi este singura rafinărie în care OMV mai investeşte în prezent, fiind un activ cheie pentru piaţa locală. Astfel, cel puţin în România strategia grupului se va concentra pe partea de explorare şi producţie.

"Vorbim de investiţii de miliarde iar pentru realizarea lor avem nevoie de stabilitate fiscală. Nivelul redevenţelor nu a fost discutat în cadrul întâlnirilor pe care le-am avut până acum cu oficialii români, dar ne mai întoarcem la guvern", a spus Roiss. În anul 2014 expiră nivelul redeventelor pe care Petrom trebuie să la plătească statului român, dar austriecii au avertizat de mai multe ori ca daca nivelul acestora ar creşte şi investiţiile în explorare şi producţie s-ar reduce.