Simon Bond, BBDO Worldwide: Spune-ţi povestea brandului pe platformele de socializare şi vei şti ce vor clienţii

Autor: Mirabela Tiron 14.10.2011

Simon Bond (foto), chief marketing officer al BBDO Worldwide, cu o experienţă de peste 13 ani în publicitate, susţine că apariţia platformelor de socializare a schimbat distribuţia conţinutului, iar cei care dezvoltă branduri ar trebui să înveţe să spună "poveştile" din spatele brandurilor pe aceste platforme.

"Modul în care se face publicitate s-a schimbat radical. Acum consumatorii vor să fie parte din brand. Dacă creezi o pagină pe o platformă ca Facebook pentru brandul tău şi îi laşi pe consumatori să se implice spunându-şi părerea, rezultatele pot fi impresionante", a susţinut Simon Bond, în cadrul unui seminar organizat de BBDO România, pe tema publicităţii. Bond a fost implicat în dezvoltarea brandurilor PepsiCO, Mars, P&G, Johnson&Johnson şi altele.

În septembrie 3,7 milioane de români au utilizat Facebook, din care peste 90% şi-au declarat oraşul de reşedinţă, potrivit serviciului de analiză Facebrands (serviciul de monitorizare a paginilor româneşti pe Facebook, lansat la începutul anului 2010).

Numărul de utilizatori ai acestei reţele sociale a crescut cu 54% faţă de începutul anului 2011, când Facebook număra doar 2,4 milioane de utilizatori în România.

Cei mai mulţi utilizatori ai Facebook în România sunt din Bucureşti (un milion), Cluj-Napoca, Timiş­oara şi Iaşi.

Către aceşti utilizatori au fost afişate în ultimele două luni peste 4.500 de ad-uri locale, potrivit Facebrands.

Reţeaua de socializare Facebook permite accesul a milioane de utilizatori de internet, care pot deveni susţinători ai brandului şi consumatori ai produselor şi serviciilor propuse de brand, potrivit lui Bond. "Putem să ştim ce vor consumatorii interac­ţionând cu ei pe Facebook sau alte reţele de socializare. Trebuie să îţi antrenezi consumato­rii/clien­ţii în discuţii pe Facebook pentru a afla ce anume îşi doresc ei şi cum se pot îmbu­nătăţi pro­duse­le/ser­viciile oferite", a declarat Simon Bond.

Un exemplu pe care l-a dat Bond este cel al companiei Starbucks, care a reuşit să atragă pe Facebook 28 de milioane de utilizatori. Compania şi-a creat o pagină de Facebook pe care utilizatorii puteau să îşi expună opini­ile cu privire la ce anume ar dori să găsească în cafenele Starbucks, ce produse ar dori să se mai vândă în cafenele, inclusiv cum ar vedea ei o campanie de caritate organizată de Starbucks.

Conform serviciului de analiză Face­brands.ro, orice advertiser poate urmări pe Facebrands PRO, dincolo de performanţa comparată a paginilor moni­torizate şi activitatea de marketing derulată în fiecare categorie, ce ad-uri au rulat concurenţii, ce variante creative au folosit.