Tentativă de phishing la ING Bank

Autor: Ciprian Botea 18.10.2011
Clienţii serviciului de internet banking al ING Bank au fost ţinta unui atac de phishing, în mediul electronic circulând în ultimele două zile un mesaj prin care li se cere să dezvăluie date personale de identificare bancară.

Practic, clienţii sunt sfătuiţi să acceseze un link şi să introducă codul unic generat de dispozitivul DigiPass, care este necesar pentru fiecare autentificare în aplicaţia de internet banking.
Atacul asupra clienţilor ING prelungeşte seria de astfel de mişcări din ultimii ani, când clienţii mai multor bănci au primit mesaje false. Bancherii subliniază că datele personale de identificare bancară nu trebuie dezvăluite sub niciun pretexet.

Clienţii ING au primit astăzi un al doilea mesaj fals care îi direcţionează însă către un server diferit faţă de mesajul anterior. Serverul iniţial a fost închis de bancă, iar linkul respectiv nu mai funcţionează.