Who’s who in business 2011: Astăzi Marin Moraru, director general al Marex Brăila

Ziarul Financiar 17.11.2011

Ziarul Financiar a început în octombrie să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".



Omul de afaceri Marin Moraru, 66 de ani, director general şi acţionar majoritar al grupului Marex din Brăila, conduce de peste 20 de ani unul dintre cele mai cunoscute grupuri cu activităţi în industria alimentară şi agricultură. Absolvent al Institutului Politehnic din Galaţi (Tehnologia produselor alimentare şi tehnica pescuitului) şi al Academiei de Studii Economice din Bucureşti (Economia industriei, construcţiilor şi transporturilor), Moraru a fost anterior director general al Întreprinderii de legume şi fructe Brăila, dar şi viceprimar al Municipiului Brăila.

Grupul Marex, coordonat de Marin Moraru, soţia sa, cele două fiice şi cei doi gineri, va ajunge anul acesta la o cifră de afaceri de 153 de milioane de euro (în creştere cu 5% faţă de 2010), potrivit estimărilor acţionarului. Grupul de firme al familiei Moraru este format din companiile Marex (care gestionează businessul de abatorizare, de producţie a preparatelor din carne, afacerile cu alcool şi băuturi alcoolice şi bioetanol), Stejar Prodimpex (companie care se ocupă de desfacerea băuturilor alcoolice şi a alcoolului medicinal) şi Vegetal Trading (care gestionează producţia agricolă, depozitarea de cereale, fabricarea de furaje, fermele de creştere şi îngrăşare a porcilor).

Deşi businessul din agricultură îi aduce cel mai mare profit dintre toate companiile sale, cea mai mare parte a cifrei de afaceri în cadrul întregului grup va fi adusă şi în acest an de comerţul cu mezeluri şi de cel cu bioetanol, business realizat prin intermediul companiei Marex. Afacerile lui Moraru în producţia şi procesarea de carne prin intermediul companiei Marex s-au ridicat la 82 de milioane de euro în 2010, în timp ce profitul a fost de aproape un milion de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Pe piaţa preparatelor din carne Marex intră în competiţie cu alte businessuri antreprenoriale precum CrisTim (controlat de familia Timiş), Unicarm Satu Mare (deţinut de Vasile Lucuţ), dar şi cu multinaţionale precum Caroli Foods Group (un joint-venture între Caroli Foods şi Campofrio). Adelina Mihai