Bucureştenii cheltuie jumătate de milion de euro în fiecare zi în cel mai vizitat mall din capitală

Autor: Cristi Moga 28.11.2011

Retailerii centrului comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti au avut în primii doi ani de funcţionare vânzări cumulate de 370 de milioane de euro, adică un rulaj zilnic de circa jumătate de milion de euro, au anunţat reprezentanţii mallului deţinut de compania israeliană AFI Europe.

Numărul vizitatorilor în primii doi ani de funcţionare s-a ridicat la aproape 50 de milioane de persoane, aproape 70.000 pe zi, un record pentru piaţa locală, dar bugetul mediu de cumpărături s-a ridicat la doar 7,4 euro per vizitator, sub nivelul altor proiecte din Capitală, potrivit datelor ZF.

Circa 50 de milioane de euro din încasările retailerilor, respectiv 13-14% din total, au mers în plata chiriilor centrului comercial, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice şi din rapoartele financiare ale companiei.

Proiectul care a implicat un cost de circa 300 de milioane de euro reprezintă cea mai mare investiţie imobiliară realizată până în prezent pe piaţa locală. Proiectul are o suprafaţă închiriabilă de circa 79.000 de metri pătraţi şi chiriaşi precum Real, Zara, H&M, C&A, New Yorker, Cinema City sau Pure Fitness.