Credit Suisse predică moartea televiziunii. Au mai rămas cinci ani

Autor: Claudiu Ilioiu 03.12.2011

Televiziunii îi poate lua aproximativ cinci ani pentru a-şi întâmpina finalul, potrivit unor statistici al analiştilor de la Credit Suisse.

Cauza? Tinerii şi noile dispozitive care pur şi simplu nu mai sunt interesaţi de plata serviciilor prin cablu şi a televiziunii prin satelit, informează Business Insider.

Analistul de la Credit Suisse, Stefan Anninger, a arătat într-un raport recent, că în 2012 numărul abonaţilor pentru serviciile TV va scădea cu 200.000, ţinând cont de faptul că, din cele 1,8 milioane de clădiri construite anul trecut, doar 16.9% au fost conectate la serviciile de televiziune prin cablu.

Rata televiziunii tradiţionale în Statele Unite este încă ridicată, până la 83.2% ( în scădere faţă de 84.1%, cât a fost anul trecut). Raportul lui Anninger care arată un declin uriaş pentru viitorul televiziunii, ridică un semn de întrebare pentru agenţiile de publicitate şi pentru celelalte mari companii de media.

Cât de mult poate rezista televiziunea în faţa IPad-urilor ,internet TV-ului, web video-ului şi celorlalte surse video wireless?

Unul dintre răspunsuri îl găsim dacă ne amintim de istoria telefonului tradiţional, de acum câţiva ani, cel cu fir, care era instalat de obicei pe pereţii a milioane de oameni. În 2004 toţi foloseau telefoane vechi şi neatrăgătoate, iar nimeni nu se gândea la dependenţa şi importanţa unui telefon mobil.

Declinul telefoniei prin fir a avut nevoie doar de câţiva ani. În prezent, aproximativ una din trei case nu are telefon fix, iar cei care îl au nu îl consideră atât de important ca pe un telefon mobil.

Oamenii de media care sunt implicaţi în afacerile televiziunii sunt conştienţi de faptul că oamenii abandonează televizorul în favoarea unor servicii prin internet precum Netflix sau YouTube.

Tehnologia şi noile dispozitive îî fac pe tinerii din ziua de azi să nu vadă vreun motiv pentru care ar plăti pentru serviciile TV. Noua generaţie " dezvoltă o cultură video bazata pe internet în care susţinătorii afirmaţiilor ca: << De ce aş plăti pentru TV?>> , << plata TV-ului este inutilă>> sau <<pot să găsesc asta pe internet, pe gratis>> sunt tot mai numeroşi. Ne este teamă că unii dintre aceşti consumatori vor găsi plata televiziunii mult mai puţin relevantă pentru viaţa lor, decât adulţii din ziua de azi."