Johnson Controls a plătit peste 10 mil. € pentru un furnizor auto român

Autor: Bogdan Alecu 08.12.2011

Grupul american Johnson Controls, care deţine patru fabrici de componente auto în România, a preluat divizia auto a companiei Spumotim Timişoara, producător de spumă poliuretanică pentru industria auto pentru o sumă cuprinsă între 10 şi 15 milioane de euro, au declarat pentru ZF surse din piaţă.

Aceasta este prima tranzacţie a unui producător de componente de pe piaţa locală în acest an, iar oficial valoarea nu a fost făcută publică.

Consultantul Spumotim a fost firma de avocatură Schoenherr, Consiliul Concurenţ ei aprobând tranzacţia pe 30 noiembrie.


România prinde contur pe harta auto a Europei

Noua achiziţie a fost realizată de americani în contextul în care aceştia consideră România a fi "o parte importantă a creşterii pe piaţa auto din Europa de Est".

Totodată, achiziţia Spumotim a fost realizată pentru a face faţă cererilor de componente din partea Dacia (Mioveni), Ford (Craiova) şi Fiat (Serbia).

Astfel, Ford România va demara anul viitor producţia monovolumului de clasă mică B-Max la Craiova, cu o cadenţă care va depăşi cel mai probabil 100.000 de unităţi anual.

În plus, la Dacia anul viitor este aşteptată intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii a modelului Logan care automat va declanşa o creştere a numărului de maşini asamblate, în timp ce Renault Industrie Roumanie va exporta în plus colecţ ii CKD (maşini complet dezasamblate) ale modelului Dacia Lodgy către noua uzină din Maroc de la Tanger.

În plus, Fiat va demara în Serbia la fosta uzină Zastava producţia a două noi modele cu o cadenţă anuală de 200.000 de unităţi şi cu posibilitatea extinderii la 300.000 de unităţi.

Spumotim era deţinută de persoane fizice şi SIF Banat-Crişana în proporţie de 3,9% din acţiuni, compania înfiinţată în 1971 fiind privatizată în 1994.


Au preluat şi fabrica de la Piteşti

Spumotim a fost delistată de la Bursa de Valori Bucureşti în 2002 şi are în prezent 300 de angajaţi, iar tranzacţia înclude atât sediul şi fabrica din Timişoara, cât şi cea din Piteşti.

Compania era furnizor al Johnson Controls de dinainte de achiziţie şi semnase deja cu Ford România pentru a furniza bureţi pentru scaunele viitorului B-Max care va intra în producţie anul viitor. Compania a înregistrat în primele şase luni o cifră de afaceri de 11 milioane de euro şi şi-a bugetat pentru 2011 un rezultat de 22,7 mil. euro similar cu cel din 2010.

Johnson Controls a înregistrat anul trecut în România un business de peste 204 mil. euro şi mai deţine pe piaţa locală patru fabrici, la Piteşti, Mioveni, Ploieşti şi la Craiova, pe platforma industrială a Ford România unde se produc scaune, banchete şi huse pentru scaune.

Producţia de la Craiova va demara odată cu intrarea oficială în producţie a lui B-Max, cel mai probabil în trimestrul doi al anului viitor.