Încep desluşirile în scandalul cardurilor. Ar fi fost accesată fraudulos baza de date cu plăţile prin POS făcute la benzinăriille OMV

Autori: Claudiu Ilioiu , Marius Radu - Mediafax 14.12.2011

Update ora 20:16: Clienţii băncii MKB Nextebank (fosta Romexterra) cu carduri Visa au primit înştiinţări pe telefoanele mobile că nu pot folosi cardurile la comercianţi din cauza unor defecţiuni tehnice la sistemul de carduri.


ING: În cazul alertelor de la organizaţiile de carduri, băncile de afară nu blochează, preferă să monitorizeze

Băncile decid blocarea cardurilor în urma unor alerte primite de la organizaţiile de carduri (cum sunt VISA sau Mastercard), iar un astfel de caz a fost în luna noiembrie, spun reprezentanţii ING Bank. Nu a fost vorba despre un număr mare de carduri, " a fost o acţiune aşa numită business as usual".


ING: Băncile din România au fost avertizate. Reprezentanţii ING Bank au spus că ieri, băncile din România au fost avertizate despre o posibilă breşa de securitate la un procesator european ce ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu carduri, moment în care departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente.


►Update ora 18:00: Reţeaua de benzinării OMV lucra cu procesatorul european a cărui breşă de securitate i-ar putea afecta pe posesorii de carduri

"Datele de card de credit ale clientilor noştri nu sunt stocate, în niciun moment, în sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate băncii relevante în forma criptată", susţine OMV.Citiţi aici unde este veriga slabă din circuitul electronic al banilor, din momentul plăţii cu cardul.


►ARB: Nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi de breşa de securitate. Asociaţia Română a Băncilor (ARB) nu se aştepta ca posesorii de carduri să fie afectaţi ca urmare a breşei de securitate la un procesator european şi precizează că departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente. Citiţi aici poziţia Asociaţiei Române a Băncilor


Posesorii de carduri victime ale fraudei ca urrmare a unei probabile breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii emitente, afirmă Cătălin Creţu(FOTO), director general al Visa Europe pentru România.

Cătălin Creţu directorul general al VISA România, a declarat pentru ZF că ştie de "existenţa unei probleme de securitate" la un procesator de carduri din Europa, dar este prematur să dea un verdict în ceea ce priveşte numărul cardurilor afectate.

"Există o anchetă în desfăşurare şi asteptăm finalizarea acesteia pentru a ne pronunţa", a mai precizat Creţu.

"Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul ", a declarat oficialul Visa.

CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale, a anunţat miercuri banca.

Comunicatul de presa CEC Bank

"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", se arată într-un comunicat al CEC.

Pentru a proteja disponibilităţile băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri şi va reemite altele fără costuri pentru clienţi.

"Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă", se mai arată în comunicat.

Contactaţi de Ziarul Financiar, reprezentanţii băncii nu au vrut să dea mai multe informaţii privind numărul de carduri afectate de această problemă.

O altă bancă afectată de această problemă a fost ING, clienţii băncii fiind anunţaţi că trebuie să se prezinte la sediile sucursalelor pentru schimbarea cardurilor.