ARB: Nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi de breşa de securitate

Autor: Marius Radu - Mediafax 14.12.2011

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) nu se aştepta ca posesorii de carduri să fie afectaţi ca urmare a breşei de securitate la un procesator european şi precizează că departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente.

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a fost sesizată că unele bănci au fost avertizate de o posibilă breşă de securitate la un procesator european, care ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu unele carduri.

"Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi. Dacă se constată tranzacţii suspecte, clienţii trebuie să se adreseze băncilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor", se arată într-un comunicat ARB.

ARB precizează că departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente şi urmăresc cu atenţie tranzacţiile efectuate pe carduri, disponibilităţile băneşti ale clienţilor fiind în siguranţă.

Visa Europe a anunţat anterior că posesorii de carduri victime ale fraudei ca urrmare a unei probabile breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii emitente.

"Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi", a declarat într-un comunicat Cătălin Creţu, director general al Visa Europe pentru România.

CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale.