Vodafone deschide încă un front în războiul preţurilor: 75 de minute şi SMS-uri naţionale cu 2 euro

Autor: Adrian Seceleanu 15.12.2011

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a lansat o nouă campanie promoţională agresivă pe cel mai mare segment de pe piaţa locală - cartelele preplătite, oferindu-le clienţilor 75 de minute de apeluri naţionale şi internaţionale şi 75 de SMS-uri naţionale la un tarif de 2 euro (fără TVA), un minim istoric chiar şi pentru o piaţă cu tarife reduse aşa cum este cea din România.

Un asemenea număr de minute şi SMS-uri naţionale la un tarif de doi euro (plus TVA) nu a mai fost oferit până acum pe piaţa locală : chiar şi la Vodafone, înaintea lansării acestei extraopţiuni - denumite "Plus", un client prepay care ar fi vrut să obţină un număr asemănător de minute de apeluri şi SMS-uri ar fi trebuit să achite 5 euro (fără TVA), pentru a primi 80 de minute de apeluri şi SMS-uri.

Pe de altă parte, este de notat că Vodafone a lansat această campanie agresivă doar pentru o anumită parte dintre cei aproximativ cei cinci milioane de utilizatori de cartele: clienţii care au activată deja o extraopţiune cu un cost de minim 5 euro (fără TVA) pe lună.

Practic, utilizatorii de cartele prepay Vodafone care au activată una dintre extraopţiunile Total, Extra sau Maxim, cu tarife lunare de 5, 7, respectiv 9 euro, sunt "invitaţi" să mai cheltuie încă 2 euro (fără TVA) pe lună, pentru a primi încă 75 de minute şi SMS-uri naţionale.

Miza principală a campaniei Vodafone pare să fie convingerea clienţilor care au activat extraopţiunea de 5 euro, denumită Total, să mai cheltuie încă 2 euro pe lună, dublându-şi astfel numărul de minute şi SMS-uri "naţionale" (care pot fi folosite spre orice altă reţea telecom locală). Extraopţiunea Total include 3000 de minute şi SMS-uri în reţea, 75 de minute naţionale şi internaţionale şi SMS-uri naţionale, şi 15 MB trafic de date.

La jumătatea acestui an pe piaţă existau peste 14,5 milioane de cartele prepay active, iar Orange, Vodafone şi Cosmote - cei mai mari jucători de pe piaţă sunt într-o competiţie permanentă pentru a-i convinge pe aceşti clienţi să-şi reîncarce lunar creditul de pe cartelă cu o sumă cât mai mare.