Ce branduri au făcut legea pe piaţa apelor minerale: Borsec, Izvorul Alb şi Izvorul Minunilor

Autor: Ioana David 25.12.2011

Borsec, Izvorul Alb, Izorul Minunilor şi Dorna, cele mai vândute cinci branduri de apă din România au avut o cotă de piaţă de 52,9% (în valoare), relevă datele compania de cercetare Nielsen România.

Din punctul de vedere al volumului, situaţia este puţin diferită. Astfel, top cinci branduri de bere sunt Borsec, mărcile private, Izvorul Alb, Bucovina şi Calipso, relevă aceeaşi sursă.

Principalul canal de vânzare pentru apa minerală este reprezentat de segmentul hiper, supermarketurilor şi discounterii. Acest segment reprezintă 52,7% din piaţă.

Piaţa de apă minerală este unul dintre puţinele segmente ale pieţei bunurilor de larg consum încă dominate de companii cu acţionariat românesc.

Recent au intrat pe piaţă şi Bilbor (al producătorului berii Tuborg), Aqua Carpatica (deţinută de omul de afaceri Jean Valvis) dar şi Azuga Apă de Izvor. Piaţa de apă se ridică la peste 10 mil.hectolitri şi are o valoare de peste 300 mil. euro, iar consumul per capita este în jurul a 50 de litri anual.

Consumul de apă îmbuteliată pe cap de locuitor s-a ridicat la circa 54,5 litri anul acesta, în creştere cu 3% comparativ cu 2010, potrivit datelor citate de Rio Bucovina, al treilea jucător pe această piaţă.

Astfel, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 12 milioane de hectolitri anul acesta iar ca valoare se ridică la 1,4 miliarde de lei (333 milioane de euro- n.red.).

Totodată, consumul de apă plată creşte în defavoarea celei carbogazificate, astfel că apa plată a ajuns la aproximativ 56-60 % din consum, în timp ce apa carbogazificată are 40-44%.

În 2012, Rio Bucovina estimează că piaţa de apă minerală va creşte cu 3-5%.