Cine îşi împarte piaţa iaurturilor, singura categorie de lactate care a refuzat să scadă în criză?

Autor: Roxana Petrescu 27.12.2011

Danone, cel mai mare jucător din piaţa lactatelor în funcţie de cifra de afaceri, este compania care domină segmentul de iaurturi, ajungând în al treilea trimestru al anului 2011 la o cotă de piaţă în volume de 55,6%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Podiumul este completat de Albalact, care în perioada analizată a ajuns la o cotă de piaţă de 5,4%, iar medalia de argint în piaţa iaurturilor a fost adjudecată de Muller, care cu un procent de 4,9% este la egalitate cu Napolact.

Ceea ce este de remarcat că trei din cei mai mari jucători din piaţa iaurturilor au unităţi de producţie, în timp ce nemţii de la Muller au mizat încă de la intrarea lor în piaţă pe o promovare agresivă, dar şi pe o gamă extinsă de produse.

Datele Nielsen arată că în perioada 2008 - primul semestru din 2011, iaurturile au fost singura categorie de lactate în care nu s-au înregistrat scăderi în volume.

De exemplu, deserturile pa bază de lapte au scăzut cu 8% în prima jumătate a acestui an, consumul de brânzeturi s-a redus cu 10% în perioada analizată, iar vânzările în volume de lapte au crescut uşor cu 2%, după ce anul trecut a fost înregistrat un regres de 7%.

Potrivit datelor Nielsen, valoarea pieţei de lactate a fost în prima jumătate a anului 1,48 miliarde de lei, cele mai mari categorii fiind brânzeturile, iaurturile şi laptele, cu 39,5%, 25,6%, respectiv 15,6%.