Supermarketurile, vedeta din retail. Aproape 80 de deschideri şi investiţii de 80-120 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 27.12.2011

La fel ca şi în 2010, anul acesta a fost anul supermarketurilor, după ce în 2009 venise rândul discounterilor să devină cel mai dinamic segment din retailul modern. Astfel, în 2011 s-au deschis aproape 80 de supermarketuri, cel mai activ jucător pe acest segment fiind Mega Image cu 33 de magazine, urmat de Profi cu 26 şi Carrefour cu 13.

În condiţiile în care investiţia medie într-un supermarket este de circa 1-1,5 mil. euro, retailerii au investit între 80 şi 120 de milioane de euro, şi au creat peste 1.500 de noi locuri de muncă, potrivit calculelor ZF.

Pe segmentul supermarketurilor au fost totodată închise o serie de magazine, după ce reţeaua Gmarket a ieşit de pe piaţă. La începutul anului retailerul deţinea şase magazine. Unul dintre acestea a fost închis, iar celelalte cinci au fost preluate de Carrefour şi GMarket.

Celelalte segmente ale retailului modern nu au oprit însă dezvoltarea. Doar în ultima lună a anului trecut retailerii au deschis peste 20 de magazine, cele mai multe dintre acestea pe format mic.

Astfel, dacă retailerii de pe segmentele supermarketurilor şi discounterilor au mizat puternic pe expansiune, jucătorii cash&carry (Metro Cash&Carry şi Selgros) au fost mai prudenţi. Selgros a deschis un magazin iar Metro Cash&Carry, liderul din comerţ după cifra de afaceri, două unităţi pe format mic, Metro Punct.