Reţelele din comerţ, în ceaţă: au buget doar pe ianuarie

Autor: Cristi Moga 04.01.2012

În ciuda semnelor pozitive de la sfârşitul anului trecut, majoritatea reţelelor din comerţ sunt în continuare reticente şi au construit bugete doar pe termen scurt, de o lună sau de trei luni, cum au făcut de altfel şi în ultimii ani de criză.



Reprezentanţii Carrefour, care alături de nemţii de la Kaufland sunt cei mai mari jucători de pe piaţa hipermarketurilor, nu au dorit să avanseze nicio estimare privind evoluţia consumului în acest an, dar nici oficialii reţelei Auchan nu au răspuns solicitării ZF.

Comerţul modern, cel realizat în magazine specializate, precum supermarketuri sau hipermarketuri, cel mai probabil va creşte în acest an, ca urmare a investiţiilor realizate de majoritatea reţelelor anul trecut, dar şi a planurilor pentru noi inaugurări în 2012.

Extinderea şi aglomerarea ţesutului comercial modern lasă însă urme vizibile în vânzările supermarketurilor existente şi a provocat în ultimii ani închiderea a mii de afaceri mici din comerţ.

Cei mai agresivi jucători din retail în ultimii ani, reţele de supermarketuri precum Mega Image, Carrefour Market şi Profi, discounteri ca Lidl şi Kaufland sau hipermarketurile Auchan şi Cora, cel mai probabil şi-au majorat afacerile anul trecut, iar fiecare dintre aceste companii are pentru 2012 planuri pentru deschiderea unor noi magazine.

Dacă, per total, consumul din România va creşte în acest an, ţine în primul rând de încrederea oamenilor de a cheltui, lucru de care însă marile companii din comerţ nu sunt deocamdată convinse.