Topul chiriilor din Băneasa Shopping City arată care sunt magazinele cu cele mai mari vânzări: Zara şi Peek & Cloppenburg conduc detaşat

Autori: Cristina Rosca , Ovidiu Tempea - Mediafax 09.01.2012

Zara şi Peek & Cloppenburg din Băneasa Shopping City sunt ma­ga­zi­nele cu cele mai mari înca­sări anuale dintre cele circa 200 de unităţi ale centrului comer­cial din nordul capitalei deţinut de omul de afaceri Puiu Popoviciu, potrivit estimărilor ZF pe baza chiriilor plătite de retaileri. Valoarea chiriilor din Băneasa Shopping City a fost publicată pe Mediafax.

Fiecare dintre cele două ma­gazine are vânzări anuale de circa 12-13 mil. euro, potrivit cal­culelor ZF, care au la bază valoarea chi­riilor şi ponderea acestora în totalul vân­zărilor. Chiriile în centrele comerciale sunt calculate ca pondere din vânzările anuale, şi variază între 5% pentru cei mai mari retaileri de haine şi 20% la operatorii de food, po­tri­vit surselor din piaţă. Cele mai mici chirii pro­centuale sunt plătite de magazinele care atrag trafic şi care au implicit şi cele mai mari vânzări. Astfel, retailerul Peek & Cloppen­burg, care are cel mai mare magazin (4.110 metri pătraţi) din Băneasa Shopping City, plăteşte firmei lui Popoviciu o chirie lunară de peste 50.000 de euro. În 2010 vânzările maga­zinului au fost de 13,4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, ceea ce înseamnă că chiria lunară reprezintă circa 4,5% din vânzările maga­zinului.

12 mil. euro vinde Zara din Băneasa

De asemenea, magazinul Zara al grupului spaniol Inditex, cel mai mare de pe piaţa locală, are, potrivit calculelor ZF, vânzări anuale de circa 12 mil. euro. Chiria pentru magazinul Zara este de aproape 50.000 de euro pe lună, respectiv 600.000 de euro pe an. La un nivel al chiriei de 5% din vânzările anuale, încasările magazinului se ridică la circa 12 mil. euro pe an.

Puiu PopoviciuDatele nu includ însă şi valoarea chiriei pentru magazinul H&M deschis în primăvara anului trecut în centrul comercial din nordul capitalei. Potrivit informaţiilor deţinute de ZF acest magazin se află în topul retailerilor cu cele mai mari încasări. Valoarea vânzărilor maga­zinelor din centrele comerciale este o informaţie bine păstrată de companii, care nu anunţă decât cifra de afaceri pentru tot lanţul. Spre exemplu, Zara Bucureşti, care operează magazinele cu acelaşi nume, a obţinut în 2010 afaceri de aproape 58 mil. euro cu un total de 13 unităţi.

Topul chiriaşilor

Grupul spaniol Inditex, prezent pe piaţa locală cu brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti, este prezent în centrul comercial Băneasa Shopping City cu toate cele şapte branduri, pentru care plăteşte chirii de peste 100.000 de euro, şi este astfel chiriaşul care cotizează cel mai mult la încasările firmei lui Puiu Popoviciu.

Pe poziţiile următoare se găsesc grecii de la Mari­nopoulus (Starbucks, Gap, Marks & Spen­cer, Sephora), care plătesc 80.000 €, ger­ma­nii de la Peek & Cloppenburg şi grecii de la Elmec (Nike, Converse, Collective, Folli Follie, Calvin Klein), care plătesc lunar între 40.000-60.000 €.

Omul de afaceri Gabriel Popoviciu încasează lunar, conform Mediafax, aproximativ 1,5 milioane euro din chirii pentru 200 de spaţii comerciale din Băneasa Shopping City, venituri puse în garanţie, printre altele, pentru un credit de aproape 125 milioane euro, acordat în 2006 pe cinci ani şi rescadenţat până în 2016.

Cele 200 de contracte de închiriere puse în garanţie de Băneasa Developments pentru creditul rescadenţat cuprind o suprafaţă totală de peste 38.000 de metri pătraţi, ceea ce echivalează cu o chirie medie lunară în jur de 39 euro/ mp, conform Mediafax. Suprafaţa construită la sol a cen­trului comercial Băneasa Shopping City este de 32.983 metri pătraţi, iar suprafaţa construită desfăşurată totalizează 99.310 metri pătraţi.

Vânzări de 180 milioane de euro

Astfel, Băneasa Shopping City, centrul comercial din nordul Capitalei deţinut de omul de afaceri Puiu Popoviciu, are vânzări anuale de circa 180 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF. Cifra a fost calculată pornind de la suma încasată de omul de afaceri din chirii, respectiv 1,5 mil. euro lunar şi 18 mil. euro anual. Chiriile în cen­trele comerciale sunt calculate ca pondere din vânzările anuale şi variază între 5% pentru cei mai mari retaileri de haine şi 20% la operatorii de food, potrivit surselor din piaţă. Astfel, la o medie de 8-12 procente din totalul vânzărilor şi la chirii anuale de 18 mil. euro, vânzările centrului comercial se situează între 150 şi 225 mil. euro

Aceste cifre nu includ vânzările magazinelor Carrefour, Ikea, Mobexpert sau Bricostore, aflate în cadrul proiectului Băneasa, însă nu în cadrul mallului Băneasa Shopping City.

Vânzările AFI Palace Cotroceni, care se află alături de Băneasa Shopping City în topul celor mai mari centre comerciale din România, se situează tot în jurul sumei de 180 mil. euro, potrivit informaţiilor furnizate anterior de oficialii companiei.