Ce cosmetice “made in Romania” ajung pe rafturile din Europa

Autor: Cristina Roşca 31.01.2012

Constantin Tudorache, şeful Sarantis, care în urmă cu circa patru ani a achiziţionat în schimbul sumei de 6,5 mil. euro producătorul local de cosmetice Elmiplant, spune că 2011 a fost însă presărat şi cu evenimente pozitive. Astfel exportul de produse cosmtetice al Sarantis, a fost de 6,5 mil. lei (1,5 mil. euro), mult peste aşteptări, compensând o parte din pierderile pieţei interne. "Principalele produse vândute la export au fost cele din gamele Elmiplant şi Bioten, ambele fabricate în România. Am avut rezultate bune şi cu noile lansări de produse şi extensii de game ale brand-urilor de parfumerie STR8, BU şi C-THRU".

Produsele realizate la Bucureşti, în fabrica preluată odată cu Elmiplat, ajung pe rafturile magazinelor din Grecia, Polonia, Republica Moldova şi Serbia.

"Exportul va continua să aibă o evoluţie bună în condiţiile în care produsele Elmiplant sunt ideale în criză din punctul de vedere al raportului calitate-preţ".

Elmiplan a avut vânzări de 160,5 milioane de lei (37,3 mil. euro la un curs de 4,3 lei pentru un euro) în 2011, cu 1,35% mai mici decât în anul anterior.