Copos: Am început anul mai relaxat. Mi-am pus afacerile în mai multe coşuri, iar coşul care va creşte cel mai mult este cel cu hoteluri

Autor: Mirabela Tiron 04.02.2012

Omul de afaceri George Copos, care deţine mai multe hoteluri pe piaţa locală, fabrica de motoare Ana Imep şi alte businessuri în panificaţie şi imobiliare, apreciază că a început anul 2012 mai relaxat faţă de anul trecut şi că se aşteaptă să îşi crească profitul la toate companiile pe care le conduce.



"Cu excepţia Rapidului, toate afacerile mele sunt pe profit şi sunt în viaţă. Niciuna dintre ele nu are restanţe la stat. Dacă nu aş fi avut Rapid, atunci poate că în loc de 2.000 de angajaţi în tot grupul de firme Ana aş fi avut 4.000 de angajaţi", a spus George Copos, finanţatorul echipei de fotbal Rapid. El a adăugat că va menţine anul acesta numărul de angajaţi.

"Mi-am pus afacerile în mai multe coşuri, iar coşul care va creşte cel mai mult anul acesta este cel cu hoteluri. Am făcut bugetele pe 2012 la un curs de 4,32 lei un euro şi am luat în calcul o creştere economică de 1%", a declarat Copos, care a fost în perioada 2004/2006 vicepremier din partea Partidului Conservator în guvernul Tăriceanu.

Bugetul pe anul acesta al companiei Ana Hotels, ce administrează hotelurile omului de afaceri, arată o creştere a afacerilor cu 9% faţă de anul anterior.

Anul trecut, cele şapte hoteluri, Athénée Palace Hilton, Crowne Plaza, hotelurile Sportul, Bradul şi Poiana de la munte şi unităţile Astoria şi Europa din Eforie Nord, au avut afaceri de 25 milioane de euro, iar anul acesta vor ajunge la 27 milioane de euro, potrivit lui Copos.

"Am avut în timp de criză o strategie foarte corectă. Investiţiile pe care le-am făcut (25 milioane de euro - n.red.) mi-au adus afaceri de 3 milioane de euro la hotelurile de la munte anul trecut şi un profit brut în creştere."

În decembrie anul trecut s-a inaugurat unul dintre cele mai importante proiecte ale Braşovului, un domeniu schiabil de 80 de hectare la Poiana Braşov, investiţie care se ridică la 120 de milioane de lei (circa 28 de milioane de euro).

Investiţia a prevăzut lucrări noi şi de reabilitare a domeniului schiabil existent, construirea unui lac de acumulare de 120.000 de metri cubi pentru înzăpezirea a 60 de hectare de pârtii, instalaţii de transport pe cablu, dezvoltarea infrastructurii conexe, energie electrică sau telecomunicaţii.

"La Poiana Braşov am schiat în sfârşit aşa cum schiam în staţiunea Courchevel în Franţa. Acum pot veni străinii să schieze la noi, după investiţiile pe care le-a făcut comunitatea centrală în cel mai mare areal de schi din ţară. Austriecii ar trebui să vină şi ei să vadă ce s-a făcut aici." Finanţatorul echipei Rapid a finalizat anul trecut investiţiile de 11 milioane de euro în modernizarea hotelului Sportul din Poiana Braşov, unde a fost dezvoltat un centru spa şi un centru de conferinţe. Omul de afaceri susţine că plănuieşte să "facă mai frumos" şi hotelul Bradul de la munte.

A început deja lucrările de proiectare ale hotelului.

De asemenea, Copos susţine că va investi un milion de euro pentru creşterea capacităţii liniei de transport pe cablu la Poiana Braşov la aproape 8.500 de oameni pe oră pentru a evita aglomeraţia. Instalaţiile Ana Teleferic au generat afaceri de 1,4 milioane de euro anul trecut, cu o capacitate de 8.000 de persoane pe oră.

Până în sezonul 2011/2012 pârtiile Lupului, Stadion, Sulinar, Drumul Roşu, Sub Teleferic, Sub Teleferic ICPAT, Ruia, Bradul, Slalom şi Kanzel, cu o lungime totală de 15 kilomentri, din Poiana Braşov, au fost administrate de Ana Teleferic.

În prezent doar pârtiile Bradul şi Stadion au rămas în administrarea companiei, celelalte intrând în administrarea Consiliului local Braşov.

În ceea ce priveşte businessul cu motoare electrice dezvoltat de compania Ana Imep din Piteşti, Copos spune că a fost bugetată o cifră de afaceri de 80 de milioane de lei (18,6 milioane de euro), faţă de nivelul de 86 de milioane de lei (20 de milioane de euro) de anul trecut.

"Profitul însă va fi în creştere, nu pot spune valoarea acestuia".

Livrările intracomunitare şi la export reprezintă 95% din totalul cifrei de afaceri a companiei Ana Imep. Principalele ţări în care Ana Imep a exportat anul trecut motoare electrice sunt Anglia, Italia, Turcia, Polonia, Cehia, Ucraina şi Franţa. Fabrica în care se produc motoare electrice a fost cea mai afectată în 2009, când s-au făcut şi cele mai multe disponibilizări, peste 300 de angajaţi fiind disponibilizaţi, în prezent ajungându-se la mai puţin de 500 de oameni.