Ştiaţi care este cel mai fidel indicator al consumului? Veţi fi şocaţi

Autor: Adelina Mihai 09.02.2012

Evoluţia vânzărilor de hrană pentru câini şi pisici reprezintă cel mai bun indicator al consumului, acesta fiind cea mai simplă metodă de a verifica cursul economiei, este de părere Rand Sherif, cel mai puternic executiv din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum, care a intermediat anul trecut vânzări de peste 1,5 miliarde de euro prin intermediul companiei Interbrands.

"Când vânzările de hrană pentru animale de casă creşteau, consumul creştea, iar când acestea scădeau, şi consumul scădea. De ce? Pentru că o persoană care nu mai are destui bani nu îi va da mai puţin de mâncare copilului sau soţului/soţiei, însă poate renunţa la mâncărurile sofisticate pentru câini sau pisici, care pot fi hrăniţi cu resturi de alimente. Este un barometru simplu, nu este o explicaţie ştiinţifică", spune Sherif.

Consumul a scăzut cu 3% anul trecut, continuând trendul început în 2009, primul an de declin după creşteri de peste 10%, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. De regulă, companiile din retail măsoară consumul în funcţie de evoluţia cifrei de afaceri şi a numărului de articole vândute.

Interbrands este liderul pieţei de distribuţie FMCG, având în portofoliu clienţi precum Nestle, P&G, BAT sau Henkel, cu vânzări nete de peste 115 milioane de euro în 2011, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Printre competitorii companiei se află firme precum Top Brand Distribution, Simba Invest, Elgeka-Ferfelis sau Marcromex.