Gorjeanul Sarcină se bate cu giganţii din retail

Autor: Cristina Rosca 13.02.2012

Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care deţine lanţul de magazine Succes, mizează pe divizia de hipermarketuri în 2012. Sarcină a rămas singurul român din retailul modern după ce Dinu Patriciu a închis lanţul de magazine Minimax Discount.

"Urmărim consolidarea poziţiei pe piaţa de retail în segmentul de hipermarketuri, fiind singurul dezvol­tator român din acest domeniu", spun reprezentanţii Succes.

Nicolae Sarcină a preluat la jumătatea anului cele cinci magazine PIC ale oamenilor de afaceri Ilie şi Cornel Penescu. Grupul PIC a închis în perioada 2009-2010 reţeaua ca urmare a intrării în insolvenţă a firmei din cauza acumulării unor datorii evaluate la vremea respectivă la 80 mil. euro către furnizori şi bănci.

Până în prezent au fost inaugurate două dintre fostele magazine Pic - din Piteşti şi Craiova - sub brandul Succes. Astfel, mai rămân de deschis trei hipermarketuri în locul magazinelor PIC din Brăila, Oradea şi Călăraşi.

Lanţul de retail Succes a ajuns la un total de 155 de puncte de vânzare în mai multe judeţe din sudul şi centrul ţării, după o expansiune agresivă anul trecut.

Reţeaua Succes acoperă toate segmentele din retail, începând de la standuri en-gross de 20 mp situate în complexuri comerciale până la hipermarketuri.