Insolvenţa Mic.ro: Dinu Patriciu renunţă la cel mai mare pariu românesc pe comerţul alimentar

Autor: Liviu Iancu 15.02.2012

Compania Mic.ro Retail, controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu, a cerut insolvenţa Mic.ro, reţeaua de magazine deschisă în anul 2010 de omul de afaceri, într-un dosar depus marţi la Tribunalul Bucureşti.

Termenul de judecată a fost stabilit pentru joi.

Reţeaua Mic.ro a fost cel mai mare pariu românesc din comerţul alimentar, cu o ţintă de afaceri anuală de 1 miliard de euro. Reţeaua lansată de omul de afaceri estima pentru anul trecut o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro. Pentru 2012, Dinu Patriciu voia o cifră de afaceri de 880 de milioane de euro, iar pentru anul 2013 o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de euro. Compania nu a furnizat situaţiile financiare aferente anului trecut.


Printre firmele care au cerut în acest an insolvenţa Mic.ro se numără compania de taximetre Meridian, Touring Europabus - aparţinând lui Dragoş Anastasiu, Vel Pitar şi grupul Ţiriac Auto.

Citiţi aici de ce a cerut Ţiriac insolvenţa afacerii lui Patriciu

Ford şi Fiat, pe lista creditorilor lui Patriciu


Datoriile neplătite de mai multe luni, pe care lanţul Mic.ro le-a acumulat către o serie de furnizori, i-au făcut pe mulţi dintre aceştia să stopeze în ultimele luni livrările de mărfuri. Din acest motiv, rafturile magazinelor sunt pe jumătate goale. În plus, unii furnizori au început să se organizeze în asociaţii, pentru a avea mai multe şanse să recupereze banii.

Patriciu anunţa în ianuarie că va refinanţa afacere, după ce mai mulţi furnizori au stopat livrările. Povestea pe larg, aici.

Surse din piaţa de retail susţin şi că Mic.ro are chirii neplătite de mai multe luni în cazul multor magazine.

Patriciu deţinea în luna septembrie, prin intermediul Mercadia Holland, 830 de magazine Mic.ro, dintre care 720 fixe şi 110 mobile, şi 58 de unităţi Macro şi miniMax.

Dinu Patriciu, omul de afaceri devenit miliardar în euro din petrol, anunţa în vara anului 2010 că intenţionează să deschidă până la 3.000 de unităţi Mic.ro. Patriciu spunea că vrea să facă front comun cu micii buticari pentru a intra puternic în cartierele din oraşele mari, pe o piaţă pe care ofensiva lanţurilor străine de supermarketuri şi hipermarketuri şi condiţiile neatractive de creditare închid anual câteva mii de magazine mici de bloc. Citiţi aici mai mult despre planurile iniţiale ale lui Patriciu cu Mic.ro.

Tot în 2010 Patriciu a plătit câteva milioane de euro pentru a cumpăra reţeaua de 31 de supermarketuri miniMax şi a investit în deschiderea altor 27 de magazine, un buget mediu de circa 250.000 de euro. Astfel, investiţia totală în aceste magazine, care urmau a fi rebranduite sub numele Mac.ro, poate fi estimată la circa 20 de milioane de euro. Mai mult despre Povestea insolvenţei magazinelor miniMax

Patriciu nu a mizat doar banii săi în aceste afaceri, accesând finanţări de aproximativ 45 de milioane de euro în perioada 2010-2011 de la BCR, UniCredit Ţiriac Bank, BRD, Raiffeisen şi UniCredit Leasing, potrivit datelor de la Arhiva de Garanţii Mobiliare.