Care erau planurile iniţiale ale lui Patriciu cu Mic.ro? Ce spunea la începuturi?

Autor: Cristina Roşca 15.02.2012

Dinu Patriciu, omul de afaceri care a devenit miliardar în euro din petrol, a început în vara lui 2010 să lucreze la lansarea pe piaţă a primei francize româneşti din comerţul alimentar. El spunea atunci că va duce reţeaua de chioşcuri Mic.Ro la 2.000-3.000 de unităţi. Compania Mic.ro, deţinută de omul de afaceri, a depus marţi la Tribunalul Bucureşti dosarul prin care cerea insolvenţa Mic.ro.

Patriciu spunea că vrea să facă front comun cu micii buticari pentru a intra puternic în cartierele din oraşele mari, pe o piaţă pe care ofensiva lanţurilor străine de supermarketuri şi hipermarketuri şi condiţiile neatractive de creditare închid anual câteva mii de magazine mici de bloc.


"Vrem să ajungem în 2.000-3.000 de locuri în doi ani, iar toate magazinele vor fi în parteneriat. Nu vrem să închidem buticurile, ci să facem parteneriate cu ele - aceasta a fost ideea încă de la început, de a atrage în reţea oameni foarte bine implantaţi în comerţul din cartier", a spus Dan Ionescu, CEO al companiei Mercadia, care dezvoltă reţeaua Mic.Ro. El a precizat că până acum retailerul a primit 140 de solicitări de la investitori interesaţi de această asociere. Acţionarul Mercadia este un vehicul de investiţii în spatele căruia se află miliardarul Dinu Patriciu.

În punctul culminant al reţelei, mic.ro număra circa 800 de unităţi, mult mai puţin decât estimase iniţial omul de afaceri. Mai mult, numărul businessurilor în franciză era de domeniul zecilor.

Între timp reţeaua a tras obloanele tuturor magazinelor şi a cerut insolvenţa retailerului.