Tabletele Apple resimt loviturile companiilor mai ieftine şi chiar smartphone-urilor iPhone: cota pe piaţa mondială i-a scăzut de la 64% la 57%

Autor: Bogdan Cojocaru 16.02.2012

Tabletele ieftine, precum Kindle Fire a Amazon.com, au erodat cota Apple pe piaţa mondială a tabletelor în ultimul trimestru al anului trecut, însă telefonul iPhone 4S a fost cel mai puternic competitor pentru tableta iPad, potrivit datelor IHS, preluate de MarketWatch.

Apple a livrat în ultimul trimestru al anului trecut 15,4 milioane de unităţi iPad, cu 39% mai mult decât al treilea trimestru, însă cota de piaţă la nivel mondial pentru aceste gadgeturi s-a redus de la 64% la 57%.

"Livrările de iPad-uri au fost cu puţin mai mici decât a estimat IHS în condiţiile în care mulţi clienţi loiali ai Apple s-au orientat către alternative mai noi şi mai strălucitoare. Cu toate acestea, principala alternativă nu a fost Kindle Fire, care a debutat că vânzări solide în trimestrul patru, ci chiar smartphone-ul Apple iPhone 4S", a afirmat Rhoda Alexander, analist la HIS.

Amazon a livrat 3,9 milioane de tablete Fire, ceea ce conferă companiei o cotă de piaţă de 14,3%, a doua ca mărime la nivel mondial.