Kaufland a început anul cu trei deschideri de magazine şi investiţii de 25-30 mil. €

Autor: Cristina Roşca 20.02.2012

Retailerul german Kaufland, al doilea jucător ca mărime din comerţul modern după cifra de afaceri din 2010, a deschis de la începutul anului trei magazine, ajungând la o reţea de 74 de unităţi.

Valoarea investiţiilor se ridică la 25-30 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

La finalul săptămânii trecute germanii au deschis un magazin în oraşul Bistriţa, unde mai deţin o unitate din 2006. Oraşul, reşedinţa judeţului Bistriţa-Năsăud, are o populaţie de circa 90.000 de locuitori şi nu se înscrie în targetul jucătorilor de pe segmentul hipermar­ke­turilor sau magazinelor cash&carry, care caută oraşe de peste 100.000 de locuitori. În acest context, Kaufland "se luptă" atât în oraş, cât şi în judeţ cu jucătorii pe suprafaţă mică - discounterii şi supermarketurile.

Kaufland activează pe segmentul hipermarketurilor, însă magazinele sale au politică de tip discount. Kaufland, care a intrat pe piaţa locală în 2005, a reuşit să acopere cea mai mare parte a judeţelor din România. Lanţul german este de departe cel mai extins lanţ de hipermarketuri din România - cu o reţea de aproape trei ori mai mare decât a concurenţilor de la Carrefour şi Real şi de circa zece ori mai mare decât a Cora şi Auchan.

Diferenţa constă în faptul că magazinele au politică de discount - preţuri mai mici - şi suprafaţă mai redusă decât a concurenţei.

Continuă expansiunea

Tot în acest an, înaintea magazinului din Bistriţa, Kaufland a mai deschis magazine în Sfântu Gheorghe (judeţul Covasna) şi Medgidia (judeţul Constanţa).

Reprezentanţii Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri de pe piaţa locală, nu oferă valoarea investiţiilor în fiecare magazin, însă potrivit estimărilor ZF aceasta se ridică la 7-10 mil. euro.

Niciun alt jucător pe suprafaţă mare (hipermarketuri şi cash&carry) nu a deschis magazine în 2012.

Germanii au continuat să deschidă noi magazine în ultimii trei ani în care consumul a scăzut cumulat cu circa 20%, într-un ritm la fel de alert ca şi în perioada de creştere, ajungând la finalul anului trecut la un total de 71 de hipermarketuri cu politică de discount.

În fiecare din ultimii doi ani ger­manii au deschis 13 unităţi, iar în 2009 nu­mărul inaugurărilor a fost de şapte.

În acest an, dacă germanii menţin rit­mul din primele două luni din an, ar putea ajunge la finalul lui 2012 la 18 magazine inaugurate şi la o reţea totală de 89 de unităţi.

Cei mai profitabili

Deschiderile de magazine au ajutat retailerul să urce pe a doua poziţie în topul celor mai mari jucători din retail în 2010. Astfel, compania, cu afaceri de 4,67 miliarde de lei (1,11 miliarde de euro) în 2010, în creştere cu circa 26% în lei faţă de anul anterior, i-a devansat pe francezii de la Carrefour şi s-a poziţionat imediat după liderul local Metro Cash & Carry, care şi-a menţinut şi în 2010 poziţia în top, cu 5,277 miliarde de lei (1,256 miliarde de euro).

Mai mult, retailerul german Kaufland a avut în acelaşi an cel mai mare profit din retailul modern local, anunţând un câştig de 172 de milioane de lei (41 de milioane de euro), de peste două ori mai mare decât cel din anul anterior, de circa 79 de milioane de lei (18,6 milioane de euro).

Compania, parte a grupului Lidl - Schwartz, alături de Lidl, este una dintre cele mai discrete prezenţe de pe piaţa locală, singurele informaţii privind activitatea financiară a companiei fiind cele publicate pe Ministerul de Finanţe în fiecare an. În aceste condiţii nu există nicio informaţie despre cifra de afaceri sau profitul retailerului în 2011 şi nici estimări pentru acest an.