Epoca televiziunii tradiţionale începe să apună. Intrăm în „Era iPad”

Autor: Paul Comsa 02.03.2012

Televiziunea prin cablu a început să piardă teren în faţa noilor tehnologii şi a programelor disponibile pe Internet, care sunt mult mai ieftine. O analiză a institutului de cercetare american ISI Group arată că peste 2 milioane de americani au renunţat în ultimii doi ani la abonamentele prin cablu deţinute la Cablevision, Comcast şi Time Warner.

Prăbuşirea televiziunii prin cablu are loc în momentul în care veniturile din reclame ale televiziunii au atins un nivel record, în pofida scăderii audienţei TV.
În prezent, doar 41,5 milioane de americani mai au instalat cablu TV, iar situaţia seamănă izbitor cu cea înregistrată la mijlocul anilor 2000, când numeroşi americani au renunţat la telefoanele fixe, în favoarea celor mobile.

Televiziunea americană este cea mai veche, cea mai bogată, cea mai diversificată şi cea mai privită din lume. Totuşi, raportul de anul trecut al băncii elveţiene Credit Suisse arată că în acest an numărul abonaţilor pentru serviciile TV va scădea cu 200.000, ţinând cont că, din cele 1,8 milioane de clădiri construite anul trecut, doar 16,9% au fost conectate la serviciile de televiziune prin cablu.

În România, printre cele mai importante televiziuni se numără Pro TV (plus canalele înrudite Acasă TV, Sport.ro, Pro Cinema, MTV România), TVR 1, Antena 1, Prima TV şi Realitatea TV.