Ce miniştri au cerut mutarea zborurilor low-cost de pe Băneasa

Autor: Mirabela Tiron 05.03.2012

În ultimii ani, aeroportul din Băneasa a fost supus mai multor presiuni imobiliare, ba chiar chiar s-a ajuns la cererea desfiinţării acestuia. Chestiunea a devenit chiar transpartinică: şi PD-L şi PNL au anunţat închiderea Băneasa. În 2006, în primul mandat la Ministerul Transporturilor, Radu Berceanu anunţa că vrea mutarea curselor low-cost la Alexeni, lângă Urziceni, adică la 60 km de Bucureşti.

Şi fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu cerea în 2008 închiderea aeroportului şi mutarea zborurilor low-cost pe fondul poluării fonice a locuinţelor din zonă. La cererea lui Tăricenau, succesorul lui Berceanu, Ludovic Orban, a propus construirea unui nou aeroport în sudul Capitalei, la Adunaţii-Copăceni, şi mutarea zborurilor low-cost de pe Băneasa.

După ce în 2009 avioanele au primit interdicţia de a mai decola şi ateriza seara pentru a nu deranja locuitorii din vecinătate, în 2011 fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu a anunţat data la care se vor muta zborurile low-cost ca urmare a "transformării aeroportului din Băneasa într-un city airport pentru curse business şi VIP". Însă cursele de business şi VIP sunt foarte puţine în acest moment. Conducerea aeroportului nu a precizat, la solicitarea ZF, câte astfel de curse au fost în 2011 şi nici nu a furnizat lista cu operatorii aerieni care vor rămâne pe Băneasa